معاون سیاسی استاندار گیلان:

حاکمیت در مقابل نظرات جامعه سعه صدر داشته باشد|همه باید برای ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان این که دو عنصر استقلال و آزادی باید در جامعه زنده باشد، گفت: ما به عنوان حاکمیت باید در مقابل دیدگاه ها و نقطه نظرات جامعه سعه صدر داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  محمود قاسم نژاد روز شنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب مدرسه شاهد دختران حضرت خدیجه سلام الله علیها “دوره اول” در رشت اظهار داشت: ظرفیت آزادی را در کشور همواره باید در سطح بالا نگه داریم، باید کمک کنیم اگر روزی در دولت پهلوی مردم به دنبال آزادی بودند، آن را در اینجا پیدا کرده باشند و همچنان دنبال آن نباشند.

وی با تبریک سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل به میهن اسلامی افزود: نهضتی که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به بار نشست حاصل زحمات، رنج و مرارت های فراوان  امام راحل و بسیاری از بزرگان جامعه ، قشر فرهیخته، اساتید دانشگاه، معلمان و  دانش آموزان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با بیان اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حاصل بیش از یک دهه تلاش ، تحمل زندان و شکنجه است، خاطر نشان کرد: این مهم موجب شده که انقلاب اسلامی ایران با توجه به رهبری امام راحل در سال ۵۷ به پیروزی برسد.

وی با تشریح دلایل وقوع انقلاب اسلامی در ایران بیان داشت: یکی از این دلایل مهم، حکومت استبدادی بود که شاه و پدرش در طول بیش از ۵۰ سال در ایران داشتند، به طوری که به دلیل وابستگی رژیم به استکبار جهانی و حضور بسیاری از مستشاران آمریکایی در راس کشور هدایت جامعه به دست آنان بود و این وضعیت امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در کشور موجب خیزش و انقلاب مردم شد.

وی استقلال و آزادی را از خواسته های اصلی مردم در آن زمان عنوان و تصریح کرد: استقلال و تمامیت ارضی کشور، توسط رژیم شاه به سخره گرفته شده بود و کسانی به عنوان سران جهان به ویژه آمریکا و انگلیس برای ما نسخه می پیچیدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: آزادی در آن زمان به معنایی که مردم اظهار نظر کنند، در هیچ کجای جامعه وجود نداشت، مردم به خاطر نداشتن استقلال و آزادی و مشکلات فرهنگی ایجاد شده توسط حاکمیت آن زمان  قیام کردند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی برای ساقط کردن انقلاب نوپا بسیار تلاش کرد، اظهار داشت: بعد از آن نیز دست به ترور زدند تا جایی که افزون بر ۱۷ هزار نفر از متفکران و اندیشمندان جامعه را ترور کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بیان داشت: بعد از این اقدامات دشمن، هشت سال متحمل جنگ نابرابر شدیم، دانش آموزان، دانشجویان و جوانان هشت سال دفاع کردند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن برسد.

وی با بیان اینکه بعد از فراغت از جنگ تحمیلی هشت ساله، هجمه های متعددی علیه کشور روا داشته شد، خاطر نشان کرد: شبیخون فرهنگی و تحریم های اقتصادی از جمله مواردیست که دشمن برای ساقط کردن نظام علیه کشور جمهوری اسلامی ایران روا داشت.

قاسم نژاد اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران به رغم تنگناهای معیشتی، تحریم ها و فشارهای اقتصادی توانسته سربلند باشد، تا جایی که اکنون رتبه های علمی و فنی ما در سطح دنیا ارتقاء یافته و در حوزه تکنولوژی تجهیزات نظامی و سلاح های بازدارنده جزء کشورهای برتر دنیا هستیم.

وی انسجام را در این مقطع کشور بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: همه احزاب و گروه های اصلاح طلب و اصولگرا باید زیر چتر نظام جمهوری اسلامی در کنار هم باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، بیان داشت: همه باید برای ایجاد شور انتخاباتی کمک کنند.

زنگ انقلاب امروز شنبه همزمان با آغاز  دهه فجر و ساعت ورود امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان گیلان نواخته شد.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز است که در افزون بر پنج هزار واحد آموزشی تحصیل می کنند.

Share