دیارمیرزا گزارش می‎دهد؛

جنگ علنی دو چهره اصولگرا؛ کنایه عظمتی به کوچکی‌نژاد با اسم رمز محاکمه مدیران ضعیف!

کسانی که اندک آشنایی با اوضاع سیاسی استان گیلان دارند به خوبی می‌دانند که ارتباط علی اوسط اکبری‌مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان با جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی مربوط به امروز و دیروز نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  بارش برف در گیلان و ناتوانی مدیران استان در مدیریت بحران سبب شده که نامزدهای انتخابات مجلس نیز سوار بر موج نارضایتی عمومی شده و هرکدام از آنها به دنبال کلاهی برای خود از این نمد باشند.

در جدیدترین اظهارات ولی‌الله عظمتی کاندیدای اصولگرای حوزه انتخابیه رشت با انتقاد از وضع موجود گفته است: «برخی مسئولان گویا عامدانه در پی ایجاد مشکل برای مردم هستند. متاسفانه شاهدیم عده‌ای طی سالهای اخیر در مناصب دولتی نفوذ کردند تا مردم را به نظام و انقلاب بدبین نمایند. در زمانی که مردم درگیر مشکلات شدید پیش آمده از برف هستند، معاون عمرانی استاندار به همراه یکی از کاندیداهای مجلس در حال بهره‌برداری تبلیغاتی به نفع آن نامزد می‌باشند! ضمن ابراز نگرانی از ناتوانی و ضعف مدیریتی برخی مسئولان گیلان و تلاش برای خدشه‌دار کردن انقلاب؛ مردم از دستگاه قضایی و داستانی محترم انتظار دارند با مدیران ناتوان و ضعیف در بحران برف برخوردی قاطع و جدی صورت گیرد تا دیگر شاهد این نوع مدیریت‌های سست و کم سو نباشند».

اما با کمی دقت در اظهارات عظمتی درباره نفوذ عده‌ای در مناصب دولتی و همچنین اظهارات او درباره معاون عمرانی استاندار گیلان به این نکته پی می‌بریم که مخاطب کلام عظمتی نمی‌تواند کسی جز دیگر کاندیدای اصولگرایان در رشت یعنی «جبار کوچکی‌نژاد» باشد!

اگرچه برچسب فعالیت انتخاباتی به نفع کوچکی‌نژاد چیزی نیست که بتوان به راحتی از روی آن گذشت؛ خصوصا وقتی معاونت عمرانی ریاست هیات بازرسی انتخابات را نیز برعهده داشته باشد اما کسانی که اندک آشنایی با اوضاع سیاسی استان گیلان دارند به خوبی می‌دانند که ارتباط علی اوسط اکبری‌مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان با جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی مربوط به امروز و دیروز نیست و کوچکی‌نژاد همواره یکی از حامیان اوسط مقدم بوده است؛ چه او در کسوت معاونت عمرانی شهرداری رشت باشد، چه مدیرکل نوسازی مدارس گیلان و چه در ردای معاونت عمرانی استانداری که خودش در انتصاب او نقش پر رنگی داشته است!
از سوی دیگر اختلاف عظمتی و کوچکی‌نژاد نیز مربوط به دیروز و امروز نیست؛ این دو نفر ۴ سال پیش در لیست ائتلاف اصولگرایان گیلان قرار گرفته بودند اما همان زمان نیز آنقدر با یکدیگر اختلاف داشتند که برای برخی جای سوال بود که این دو نفر وقتی یکدیگر را قبول ندارند، چگونه می‌خواهند دور یک میز بنشینند. برخی سایتها هم نقل کرده‌اند که در مراسم بزرگداشت مدافعان حرم که چندی پیش در مصلی رشت برگزار شد، عظمتی درحالی که در چند قدمی کوچکی‌نژاد ایستاده بود، بدون توجه یکدیگر طوری رفتار می‌کنند که انگار نه انگار همدیگر را دیده‌اند. البته اصولگرایان گیلان امسال برای اینکه اختلافاتشان عمیق نشود و برای اینکه بتوانند به راحتی در این فضای تقریبا بی‌رقیب هر سه کرسی رشت در مجلس را به دست آورند با کشیدن خط قرمز روی نام عظمتی، اقدام به معرفی جبار کوچکی‌نژاد؛ سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی کرده‌اند!

همچنین عدم حضور عظمتی در لیست اصولگرایان را می‌توان به عنوان شکستی دیگر در کارنامه امیرحسین علوی نیز ثبت کرد. علوی که در دوره‌های گذشته یکی از حامیان اصلی جبار کوچکی‌نژاد در ایام انتخابات بود، تمایل داشت با استعفا از شورای شهر رشت خودش به عنوان کاندیدا وارد گود انتخابات شود که نقش پر رنگ کوچکی‌نژاد در آبستراکسیون پیاپی شورای رشت مانع کار علوی شد. او پس از آن نیز تصمیم گرفت حالا که خودش در انتخابات حضور ندارد از ولی‌الله عظمتی حمایت کند و طی چند ماه اخیر نیز از هیچ تلاشی برای جلب نظر اصولگرایان کوتاهی نکرده است اما ظاهرا علوی برای نفوذ میان اصولگرایان نیز نتوانسته آنچنان قدرتمند اقدام کند و درحالیکه نام عظمتی از لیست اصولگرایان حذف شده، کوچکی‌نژاد بار دیگر در لیست حضور دارد!

در پایان به نظر می‌رسد تا آخرین روز رقابتهای انتخاباتی نیز باید منتظر اختلاف میان دو چهره اصولگرا باشیم و بعید است که عظمتی و کوچکی‌نژاد به راحتی از یکدیگر بگذرند.

Share