معاون سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد:

جشنواره زمستانه منطقه آزاد انزلی با رویکرد رونق گردشگری زمستانی شروع به کار کرد

مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: جشنواره زمستانی این منطقه از اول بهمن ماه تا پانزدهم اسفندماه سال جاری در این منطقه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشنواره زمستانی منطقه آزاد انزلی از اول بهمن ماه تا پانزدهم اسفندماه سال جاری در این منطقه برگزار می شود.

مجید فاتحی معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اعلام خبر برگزاری جشنواره زمستانی منطقه اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و ماه بهمن، جشنواره مزبور با رنگین کمانی از برنامه های شاد و مفرح مشتمل بر جشن های دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، نمایش های آئینی، نور افشانی، برپایی کنسرت های موسیقی و ارائه تخفیف های مختلف از سوی فعالین بخش خصوصی برگزار می شود.

جانشین رییس ستاد سفر منطقه آزاد انزلی بهره‌گیری از توانمندی های بخش‌خصوصی منطقه به منظور فرآهم نمودن شرایط معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاران حوزه های مختلف منطقه را از وجوه متمایز این جشنواره قلمداد کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی از طریق اجرای برنامه های فرهنگی-هنری در قالب جشنواره زمستانی، ایجاد شرایط و رخدادهای متنوع برای جذب و حضور گردشگر در تمام طول سال به ویژه فصل زمستان را در دستور کار قرار داده، تا زمینه درآمدزایی بیشتر سرمایه گذاران و مشاغل مرتبط با حوزه گردشگری منطقه در فصول مختلف فرآهم گردد.

معاون فرهنگی،اجتماعی،گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص برنامه های جشنواره زمستانی این منطقه گفت: برگزاری جشن های دهه مبارک فجر از مهمترین برنامه های جشنواره زمستانی منطقه آزاد انزلی است که در فازهای تجارت و گردشگری و در سطح روستاهای منطقه با همکاری گروه های مردمی برپا می شود. از سوی دیگر بنابر روال جشنواره های بهاره و تابستانی این منطقه، اجرای نمایش های سنتی و آئینی نقاط مختلف استان به منظور آشنایی مسافرین و بازدیدکنندگان با ذخایر غنی فرهنگ باستانی مردمان گیلان زمین، نیز در تقویم اجرایی این جشنواره لحاظ شده است.

فاتحی برپایی کنسرت های پاپ با حضور خوانندگان مطرح کشورمان و اجرای نواهای موسیقی سنتی و فولکلور استان گیلان را زینت بخش موسیقایی و ایجاد خاطرات صوتی دلنشین از منطقه آزاد انزلی در جشنواره زمستانی بیان داشت و افزود: با عنایت به جایگاه کودک در برنامه های فرهنگی و هنری جشنواره های این سازمان، اجرای نمایش های عروسکی و عروسک های غول پیکر اساطیری استان گیلان در قالب “عروس گولی” و “عروس بران” نیز در دستور کار جشنواره زمستانی منطقه قرار دارد.

جانشین رییس ستاد سفر منطقه آزاد انزلی رویکرد سازمان متبوع خود را برگزاری برنامه های مفرح خانواده محور عنوان کرد که براساس آن در جُنگ های شادی و برنامه های تفریحی که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و مناسبات های مذهبی در طول این جشنواره برپا می شود، اعضای خانواده در کنار یکدیگر لحظات مفرحی از همکاری و همراهی را تجربه می نمایند.

وی اجرای بازیهای بومی-محلی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و به ویژه نمایشگاه صنایع دستی را از دیگر بخش های جشنواره زمستانی منطقه آزاد انزلی اعلام و تصریح کرد: به منظور تجاری سازی آثار تولیدی هنرمندان صنایع دستی منطقه و استان بهمراه آشنایی گردشگران و هم استانی های گیلانی با ظرفیت های سوغات فرهنگی استان در این حوزه، نمایشگاه صنایع دستی در نوروزخانه منطقه برپا می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص ارائه بسته های تخفیفی از سوی فعالین بخش خصوصی حوزه گردشگری منطقه اظهار داشت: در این جشنواره، با همکاری بخش خصوصی، اقامت در هتل ها و مجتمع های اقامتی، صرف غذا در رستوران ها و مراکز پذیرایی، بهره گیری از امکانات گشت دریایی در منظرگاه ساحلی منطقه، بازدید گروهی از بزرگترین آکواریوم کشور که در منطقه موجود می باشد و خرید از بازارچه صنایع دستی با تخفیف های ۱۰ تا ۳۰ درصدی همراه خواهد بود.

Share