معاون عمرانی استاندار گیلان مطرح کرد؛

تمامی محورهای مواصلاتی گیلان باز است|کمبودی در زمینه سوخت و مایحتاج ضروری نداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: با تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسان، تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و تنها در محور اسالم به خلخال و دیلمان به سیاهکل، تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اوسط اکبری مقدم امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی گیلان مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان، با دستور استاندار گیلان ستاد مدیریت بحران در استان و تمامی شهرستان ها تشکیل شد.

وی از آماده باش کامل دستگاه های خدمات رسان و امدادی استان خبر داد و گفت: تمامی امکانات و تجهیزات لازم و ماشین آلات سنگین جهت امدادرسانی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق حادثه خیز، مستقر شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان اعلام کرد: با تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسان، تمامی محورهای مواصلاتی استان باز است و تنها در محور اسالم به خلخال و دیلمان به سیاهکل، تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به رانندگانی که قصد عبور و مرور در جاده های برف گیر را دارند، تاکید کرد علاوه بر اطلاع از وضعیت راه ها از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۱ و استفاده از زنجیرچرخ، از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود نیز اطمینان حاصل کنند.

اکبری مقدم همچنین از هم وطنان خواست از مسافرت های غیرضروری، استفاده از خودروهای شخصی و نیز پارک وسایط نقلیه در شریان های اصلی به ویژه مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن خودداری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین به کشاورزان و دامداران توصیه کرد که مراقبت های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت شرایط در زمان بارش برف در استان،‌ تصریح کرد که در زمینه سوخت و مایحتاج ضروری مردم در استان کمبودی وجود ندارد.

اکبری مقدم به حضور نیروهای خدمات رسان برای برفروبی در راه های ارتباطی شهری اشاره و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته طی روزهای گذشته، آمادگی کامل برای برفروبی و نیز ارائه دیگر خدمات شهری وجود دارد.

وی در خاتمه سخنانش از برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرداری رشت تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت: در این نشست به صورت کامل روند خدمات رسانی مورد بررسی و تاکید قرار می گیرد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ با ورود سامانه سرد و بارش زا به استان، کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی (به تدریج بارش مخلوط برف و باران) و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و وزش باد (گاهی شدید یا خیلی شدید) تا فردا (سه شنبه) مورد انتظار است.

Share