مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد؛

تصویب طرحی برای کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران

مجلس نمایندگان آمریکا برای کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران، دو طرح را به تصویب رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دو طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای کاستن از اختیارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا جهت اقدام نظامی علیه ایران، به تصویب اعضای این مجلس رسید.

طرح اول که از تامین منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران جلوگیری می‌کند، با ۲۲۸ رای موافق و ۱۷۵ رای مخالف به تصویب رسید.

طرح دوم نیز لغو “مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق” بود که با ۲۳۶ رای موافق و ۱۶۶ رای مخالف توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید روز گذشته با صدور دو بیانیه‌ مجزا اعلام کرده بود که طرح‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای “قطع بودجه اقدام نظامی علیه ایران” و “لغو مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای مقابله با تهدیدات برآمده از عراق” را وتو خواهد کرد.

کاخ سفید در این دو بیانیه ادعا کرده بود که تهدید ایران همچنان به قوت خود باقی است و اختیارات ترامپ برای “مقابله با ایران و گروه‌های نیابتی‌اش” نباید کاهش یابد.

کاخ سفید همچنین مدعی شده بود که لغو مجوز جنگی برای مقابله با تهدیدات در عراق نیز امنیت ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد “چراکه نیروهای حامی ایران در این کشور فعالیت دارند.”

Share