توزیع اقلام غذایی و تجهیزات زیستی

تشریح آخرین آمار اقدامات جمعیت هلال احمر استان گیلان در بحران برف

همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا ساعت ۱۷ عصر روز جاری چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه به ۶۳۹۱ نفر از در راه ماندگان و حادثه دیده امدادرسانی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا ساعت ۱۷ عصر روز جاری چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه به ۶۳۹۱ نفر از در راه ماندگان و حادثه دیده امدادرسانی شد.

امدادرسانی به ۶۳۹۱ نفر تا ساعت ۱۷ عصر امروز از ابتدای شروع بارش برف سنگین در استان گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به فعالیت ۱۶ شعبه و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان برای مقابله با برف، بیان کرد: همزمان با آغاز بارش برف در استان گیلان تا عصر امروز به ۶۳۹۱ نفر از در راه ماندگان امدادرسانی شد، که ۷۱۰ نفر از نیروی های امدادی و ستادی جمعیت هلال احمر گیلان در قالب ۱۴۷تیم، طی عملیات های مختلف نسبت به امدادرسانی اقدام کردند، علاوه بر این ها تیم های واکنش سریع، سپاه قدس و تعدادی از سازمان های مردم نهاد همچون تیم آفرود در کمک رسانی ها با جمعیت همراه بودند، همچنین تا این لحظه سه نفر از مصدومین ناشی از برف به مراکز درمانی انتقال یافتند که یکی از مصدومین مربوط به ریزش بهمن روستای رشته رود رودبار بود که با بالگرد به بیمارستان انتقال یافت.

ولی پور ضمن اشاره به اسکان اضطراری مسافرین در پی بارش برف، اظهار کرد: برای ۱۶۴۲ نفر از مسافرین اسکان یافته در مکان های امن همچون مساجد ،باشگاههای ورزشی و راهداری های مسیر جاده ها، اقلام غذایی نظیر، بسته های غذایی ۷۲ ساعته(۱۳۳۷ بسته هر بسته برای ۴ نفر)، آب معدنی (۲۵۷۶ بطری)، نان( ۱۲۹۰ قرص نان)، بیسکویت و کلوچه (۲۵۹۵ بسته) و خرما ( ۶۹۰ کیلو)، جیره خشک (۱۶۰ بسته) و اقلام زیستی ودیگر کمک ها نظیر پتو (۱۹۵۲ تخته) ، نایلون (۱۴۷ کیلو)، گالن آب (۱۸۸ عدد)، روغن (۴۸ عدد)، موکت، فانوس و چراغ والور از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.

فعالیت ۱۴۲ خودروی امدادی جهت ارائه خدمات در سطح استان به مردم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به لجستیک جمعیت هلال احمر، اذعان داشت: جمعیت هلال احمر با ۱۴۲ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی همچنان در حال فعالیت و خدمت به مردم و مسافران هستند.

ولی پور ضمن اشاره به خدمات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: با مساعد شدن شرایط هوایی از صبح امروز علاوه بر امدادرسانی زمینی، امدادرسانی هوایی نیز با دو فروند بالگرد در سطح استان گیلان صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم می باشد.

هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

مهدی ولی پور ضمن تاکید بر خودداری هموطنان از سفرهای غیرضروری خاطرنشان کرد: با توجه به یخ زدگی جاده ها و معابر از امشب ، هموطنان حتی الامکان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، همچنین از امشب با احتمال یخ زدگی مسیر بزرگراه امامزاده هاشم به رشت با تمهیدات لازم، نجاتگران با امکانات غذایی و زیستی در چند نقطه برای اسکان اضطراری و کمک رسانی متمرکز شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: هموطنان و مسافرین عزیز برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه نمایند.

 

Share