رئیس جمهوری آمریکا خبر داد:

تا سه‌شنبه از معامله قرن رونمایی می‌کنیم |رسانه صهیونیستی جزئیاتی از معامله قرن را منتشر کرد

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی از رونمایی از بخش سیاسی طرح صلح واشنگتن برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” تا پیش از دیدار با نخست‌وزیر این رژیم در سه شنبه آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی درباره طرح صلح واشنگتن برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به “معامله قرن” اعلام کرد که احتمالاً پیش از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در سه‌شنبه هفته آتی (هشتم بهمن) از این طرح رونمایی کند.

وی در این باره مدعی شد: طرح صلح واشنگتن برای خاورمیانه یک طرح بزرگ است. فلسطینی‌ها ممکن است در ابتدا به این طرح واکنش منفی نشان دهند، ولی این طرح به نفع آن‌ها است و واقعاً کارساز خواهد بود.

در همین حال، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که ترامپ از نتانیاهو و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی‌ـسفید و رقیب انتخاباتی نتانیاهو دعوت کرده است تا در کاخ سفید طرح معامله قرن را بررسی کنند.

طبق گزارش اسپوتنیک، نتانیاهو نیز موافقت خود را با دعوت ترامپ اعلام کرده است.

پیش از این جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ در اوایل تیر ماه از بخش اقتصادی طرح معامله قرن رونمایی کرده بود.

«معامله قرن» طرح است که از سوی دولت ترامپ در راستای آنچه به اصطلاح روند صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر خوانده‌اند، دنبال می‌شود؛ طبق این طرح، که جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا دلال آن است، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند.

 

انتشار جزئیاتی از «معامله قرن»

کانال تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی همزمان با گمانه‌زنی‌ها در مورد نزدیک شدن اعلام طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن»، مدعی شد که به بندهایی از این طرح دست یافته است.

این رسانه صهیونیستی شامگاه پنج‌شنبه گزارش داد که مهمترین بندهای این طرح ضد فلسطینی آمریکا بدین شرح است:

یک) هرگز سیطره بر مرزها در دست فلسطینی‌ها نخواهد بود.

دو) اسرائیل کاملاً بر شهر قدس سیطره خواهد داشت و فلسطینی‌ها تنها نمایندگی نمادین در این شهر خواهند داشت.

سه) اسرائیل کاملاً بر دره اردن و همچنین منطقه «ج» سیطره و کنترل خواهد داشت.

چهار) این طرح کاملا با خواسته‌های امنیتی اسرائیل موافق است.

پنج) احتمال دارد شمار کمی از آوارگان فلسطینی به صورت نمادین در سرزمین‌های اشغالی اسکان داده شود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی آمریکا را «سخاوتمندانه‌ترین» طرح سازش برای اسرائیل توصیف کرده و گزارش داده است که در این طرح حاکمیت تل‌آویو بر تمام شهرک‌های اسرائیلی‌نشین به رسمیت شناخته‌شده، مرزهای «اسرائیل» به میزان قابل‌توجهی به سمت شرق گسترش یافته است.

 

Share