در نشست مدیریت بحران شهرستان فومن عنوان شد؛

تاکید فرماندار فومن بر مشارکت و هم افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران

محسنی بر لزوم آمادگی ادارات و دست اندرکاران برای انجام صحیح مانور ساعت صفر و آمادگی سریع برای پاسخگویی به بحران ها تاکید کرد و خواهان برگزاری مانورهای آتی مقابله با بحران در شهرستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه مدیریت بحران شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور عظیمیان معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان و همچنین ادارات عضو این کمیته در سالن اجتماعات شهرستان برگزار شد.
فرماندار شهرستان فومن با بیان این که طبق اخطار سازمان هواشناسی سامانه های پرفشار به استان گیلان و متعاقب آن به شهرستان وارد خواهند شد، افزود: انجام اقدامات و پیش بینی تمهیدات لازم جهت به حداقل رساندن میزان خسارات و آسیب های احتمالی ضرورت دارد.
وی ضمن تشکر از ادارات مسئول در اطفاء حریق جنگل ها در روزهای گذشته در سطح شهرستان، بر لزوم آمادگی ادارات و دست اندرکاران برای انجام صحیح مانور ساعت صفر و آمادگی سریع برای پاسخگویی به بحران ها تاکید کرد و خواهان برگزاری مانورهای آتی مقابله با بحران در شهرستان شد.
محسنی در این جلسه ضمن اشاره به این که اخطارهای هواشناسی باید مورد توجه قرار بگیرد، آمادگی دستگاه ها را بسیار موثر دانست و افزود: مدیریت بخشداران و مشارکت دهیاران به عنوان مدیران بحران روستا، در کاهش خسارات حوادث تاثیرگذار است.
وی در این جلسه خواستار همکاری ادارات و دستگاه های مسئول در زمان حوادث شد و اعلام نمود: دستگاه های مسئول باید در ساعات اولیه نسبت به رسیدگی به مشکلات اقدام کنند.
محسنی با اشاره به لزوم آمادگی ادارات به ویژه آموزش و پرورش در برف روبی و مراقبات از دارایی‌ها و زیرساخت ها، افزود: اداره صمت درخصوص آماده نگه داشتن نانوایی ها برای پوشش نقاط حادثه دیده تمهیدات لازم را بیندیشد.
رئیس کمیته بحران شهرستان در ادامه این جلسه با بیان این که اداره برق نسبت به شاخه زنی و مراقبت از خطوط انتقال برق اقدام کند، اقدامات راهداری درخصوص پاشیدن نمک و شن در جاده ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بازگشایی راه منتهی به مراکز درمانی و خدماتی در داخل شهر به عهده شهرداری و در خارج از شهر به عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
محسنی با اشاره به اهمیت استمرار خدمات رسانی جایگاه های سوخت بنزین و سی ان جی، خواستار دریافت گزارش عملکرد و میزان ذخایر این جایگاه ها در بازه زمانی چهار ساعته توسط ادارات مسئول شد.
فرماندار شهرستان فومن افزود: ادارات باید به جهت حفظ آمادگی در برابر خطرات، نسبت به تهیه لیست کشیک خود و ارسال به فرمانداری اقدام نمایند.
محسنی بر لزوم استفاده از ظرفیت گروه های مردم نهاد، تعاونی دهیاران بخش ها، و بسیج تاکید کرد.

Share