معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی؛

بیماری کرونا در گیلان مشاهده نشده است | اجرای دقیق مراقبت و تب سنجی مسافران در آستارا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا با جدیت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فردین مهرابیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اهمیت برنامه مراقبت بیماری های تنفسی حاد و با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس جدید در کشور چین و برخی از کشورهای دیگر افزود: در گیلان نیز همانند سایر نقاط کشور اقدامات و مراقبت های بهداشتی برای پیشگیری از این بیماری انجام گرفته، ضمن اینکه برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه در این باره ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری، آمادگی و کنترل به ویژه در مبادی ورودی “پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی” در شهرستان آستارا اتخاذ شده، اظهار داشت: واحد مراقبت شبانه روزی برای پیشگیری از بیماری کرونا در کمرگ آستارا فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: اجرای دقیق مراقبت و تب سنجی مسافران در مبادی ورودی مرزی شهرستان آستارا با جدیدت در حال انجام است.

وی بیان داشت: بازدیدهای لازم به اتفاق معاونان، مسئولان بهداشت از پایانه مرزی آستارا انجام می گیرد و فعالیت های همکاران در حوزه بیماری ها، کنترل و پایش افرادی که از آذربایجان وارد گمرک آستارا می شوند، رصد می شود.

بیماری کرونا در گیلان مشاهده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان همچنین اظهار داشت: تاکنون بیماری کرونا در کشور و این استان مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند، افزود: رعایت توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا اهمیت بسزایی دارد بنابراین مردم توصیه ها را جدی بگیرند.

مهرابیان با تاکید بر ضرورت شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون، خاطر نشان کرد: پوشاندن دهان و بینی با دستمال هنگام سرفه و عطسه، دفن بهداشتی دستمال و نزدن دست های آلوده به دهان، بینی و چشم از مهمترین راه های پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا است.

مراقبت بهداشتی از وزنه برداران

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه های وزنه برداری بین المللی جام نامجو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن در رشت اظهار داشت: مراقبت بهداشتی از وزنه برداران انجام می گیرد، ضمن اینکه اقدامات لازم بهداشتی برای این ورزشکاران در فرودگاه تهران انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه تیم بهداشتی در رشت نیز برای مراقبت های بهداشتی از ورزشکاران فعال شده، تصریح کرد: برنامه روزانه، تب سنجی از ورزشکاران از برنامه های این تیم است.

رقابت های وزنه برداری بین المللی جام نامجو کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن از روز ۱۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی شش هزار نفره شهدای رشت آغاز و به مدت سه روز نیز ادامه خواهد یافت.

پیشگیری ویروس کرونا جدید همانند بسیاری از بیماری های ویروسی مجاری تنفسی بسیار ساده بوده و شامل شست و شوی مکرر دست و صورت با شوینده های مناسب، عدم تماس نزدیک با افراد دارای علائم شبه آنفلوآنزا، پرهیز از  روبوسی و در آغوش کشیدن است.

Share