با توجه به نزدیک شدن به روز انتخابات؛

برگزاری نشست مشترک اعضای هیأت نظارت و رییس ستاد انتخابات گیلان با استاندار

نشست مشترک اعضای هیأت نظارت و رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مشترک اعضای هیأت نظارت و رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با استاندار گیلان برگزار شد.

در این نشست که چهارشنبه شب برگزار شد و رئیس ستاد انتخابات استان نیز حضور داشت؛ بر لزوم تامین امنیت انتخابات و سلامت آن و اهتمام همگان به برگزاری باشکوه این رویداد مهم سیاسی به صورت سالم و قانونمند و با رعایت حق الناس تأکید شد.

زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان و ناظران برگزاری انتخابات، از دیگر مواردی بود که برای تحقق آن بحث و گفتگو شد.

در این نشست تصریح شد که تمهیدات مناسب برای تضمین سلامت و امنیت انتخابات اندیشیده شده و همه چیز با تعامل قانونمند مهیای برگزاری انتخاباتی باشکوه‌ است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد؛ ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می روند. دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

Share