استاندار گیلان خبر داد:

برقراری برق ۷۰ هزار مشترک گیلان | بخش زیادی از مردم برق‌دار هستند

استاندار گیلان با تصریح اینکه برق ۷۰ هزار مشترک استان برقرار شده، گفت: اولویت همزمان ما، بازگشایی مسیر و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در گفتگوی زنده با خبر ۲۱ شبکه اول سیما و خبر ۲۲ شبکه خبر با بیان این مطلب اظهار داشت: در ارتفاعات بیش از دو متر و در جلگه بیش از یک متر برف باریده و همین مسئله مشکلاتی را در زیرساخت های برق و تاسیسات استان ایجاد کرده که موجب قطعی برق ۲۵۰ هزار مشترک شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ هزار مشترک برق دار شده اند و اکنون بخش زیادی از مردم برق‌دار هستند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود یک میلیون و ۴۷۶ هزار مشترک برق در استان گفت: قدیمی بودن و فرسودگی خطوط انتقال برق؛ مشکلاتی در مناطق سخت گذر در بخش تاسیسات برق ایجاد کرده و در حال حاضر ۱۷۸ هزار مشترک، قطعی برق دارند.

زارع خاطرنشان کرد: اولویت همزمان ما بازگشایی مسیر و رهاسازی خودروهایی است که در مسیر رودبار به سراوان و رشت بوده اند و تا زمان حاضر؛ بیش از دو هزار و ۵۰۰  خودرو رهاسازی و بالغ بر ۵۰۰  نفر از در راه ماندگان نیز اسکان اضطراری داده شده اند.

وی یادآور شد: اکیپ های فعال راهداری در مسیرهای ارتباطی حضور دارند و در مورد ترافیک سنگینی که در جاده امام زاده هاشم رشت گزارش شده؛ تا بامداد فردا، بازگشایی انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به آغاز بارش برف از سه روز گذشته و از غرب استان گفت: ۵۰ شهر از ۵۲ شهر و قریب به اتفاق روستاهای استان، درگیر برف بودند؛ البته اقدامات اولیه بر اساس اطلاع رسانی صورت گرفته از قبل در لحظات ابتدایی بارش ها آغاز شد.

وی افزود: مسافرانی که از قزوین به رشت می آمدند، در محور سراوان دچار مشکلاتی شدند که به تعداد زیادی از آنان کمک رسانی شد.

زارع خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ روستا با قطع آب آشامیدنی مواجه بودند که تاکنون، آب شرب ۱۱ روستا برقرار شده است.

Share