هشدار دادستان مرکز گیلان به مدیران گیلانی؛

برای مدیران کم‌کار در بحران برف پرونده قضایی تشکیل می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرک گیلان ستاد بحران استان برای مقابله با بحران برف را کمیته‌ای ناکارآمد خواند و گفت: برای مدیران کم‌کار استان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سید مهدی فلاح‌میری قسمتی از بی‌برنامگی‌های پیش‌آمده در بحران برف گیلان را ناشی از فقر امکانات و بخشی دیگر را ناشی از بی‌کفایتی مدیران استان دانست و اظهار داشت: در بحران برف هیچ مدیریت واحدی در گیلان وجود نداشت و قطعاً برای برخی از مدیران کم‌کار استان پرونده تشکیل می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان ضمن تشکر از مدیرانی که در صحنه حضور داشتند با بیان اینکه کمیته بحرانی که پیش از بارش برف در استان تشکیل شد هیچ اثر ملموس و مؤثری نداشت افزود: ما یک مدیریت و فرماندهی واحد برای مقابله با بحران در سطح استان گیلان نداریم به طوری‌که هر کدام از بخش‌ها و دستگاه‌ها مستقلاً و به تنهایی کار می‌کنند.

فلاح‌میری ناکارآمدی مسئولان ذیربط در جهت عدم تهیه ملزومات و امکانات لازم برای خدمات‌رسانی به مردم در زمان بارش برف و کولاک را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: گیلان در حوزه‌های مختلفی نظیر برق، مجموعه حمل و نقل و نظایر این‌ها فقیر است و بخشی از مشکلات ایجاد شده چند روز اخیر در استان از همین موضوع نشأت می‌گیرد.

وی سرکشی و بازدید خود از مناطق کم‌برخوردار شهر رشت و برخی دیگر از نقاط استان و دیدار با مردم و اهالی آنان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مردم در این دیدارها انبوهی از مشکلات و خواسته‌های خود را بیان کرده و به ما متوسل می‌شدند و معتقد بودند در صورت برگشت ما دیگر هیچ مدیری برای رفع مشکلات به سراغشان نمی‌آید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان وجود تعداد زیادی اتوبوس شهری در پارکینگ مرکز حمل و نقل شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: سازمان مربوطه اقدام به استخدام تعداد زیادی راننده پایه یک برای این اتوبوس‌ها کرده ولی همه به جای استقرار در پست‌های خودشان به کارمند پشت میزنشین تبدیل شده‌اند.

فلاح‌میری با بیان اینکه هر کدام از این راننده‌های جذب شده برای هدایت سکان حمل و نقل شهری رشت وابسته به یکی از آقایان بوده‌اند اظهار داشت: در حالی‌که تعداد زیادی از اتوبوس‌های درون شهری در پارکینگ‌های شهر رشت وجود دارد مردم و شهروندان در خیابان‌ها سرگردان بوده و هیچ‌کسی هم پاسخگوی آنان نیست.

وی از تذکر جدی دادستانی به عوامل نابسامانی‌های ایجاد شده در حوزه حمل و نقل شهرداری رشت سخن گفت و با بیان اینکه برخورد قضایی با آنان به بعد از بحران برف موکول شده است ابراز داشت: قطعاً مدیران کم‌کار پرونده تشکیل می‌دهیم از طرفی مستندسازی‌های لازم نیز در این‌باره به دقت انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان قطعی برق مشترکان در سطح شهر رشت و سایر نقاط استان و ادامه پیدا کردن آن حتی به مدت دو شب متوالی را مورد انتقاد جدی قرار داد و بیان داشت: مردم استان گیلان بابصیر و قدرشناس بوده و همیشه یار و یاور انقلاب و ولایت‌فقیه بوده و هستند اما ما مدیر در تراز آنان نداریم.

فلاح‌میری در راه ماندن مردم و مسافران به علت برف و کولاک و بی‌نظمی‌هایی که در این حوزه انجام شده را ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان و متولیان امر خواند و عنوان کرد: در گیلان فرماندهی واحدی وجود ندارد و کمیته بحران تشکیل شده در استان، ناکارآمدترین کمیته برای مدیریت برف و کولاکی بود که شاهد آن بودیم.

وی تشکیل پرونده برای مدیران کم‌کار و پیگیری حقوق مردم را رسالت دستگاه قضایی، دادستان و مدعی‌العموم تلقی کرد و ابراز داشت: ما کار سیاسی نمی‌کنیم و بلد هم نیستیم، بلکه به عنوان خادم مردم پیگیر مشکلاتی که برایشان پیش آمده هستیم زیرا این موضوع یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم از دستگاه قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان آسیب‌شناسی علت دقیق مشکلاتی که در چند روزه اخیر همراه با بارش برف سنگین در استان پدید آمد توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری یکسری جلسات و تشکیل کمیته‌های بحران گیلان در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی هماهنگی در خدمات‌رسانی به مردم، مدیریت و فرماندهی واحد و جلوگیری از بی‌نظمی در زمان وقوع بروز حوادث را از جمله کارکردهای مثبت کمیته‌های بحران اشاره شده خواند و گفت: اینکه مدیران و مسئولان گیلان می‌گویند بارش برف و کولاک آنان را غافلگیر کرده به‌خاطر این است که برای بحران برف مدیریت واحدی نداشتند.

فلاح‌میری دادستان مرکز گیلان از نخستین ساعات بروز بحران برف با حضور سرزده و ناشناس در نقاط مختلف شهر رشت به‌ویژه محلات ضعیف و کم‌بهره، از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را بررسی کرده و پای درد و دل آنها نشست.

Share