معاون وزیر کار خبر داد:

برای سال آینده دستمزد کارگران یک تصمیم ملی گرفته می‌شود

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور اظهار داشت: برای سال آینده دستمزد کارگران یک تصمیم ملی گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حاتم شاکرمی در حاشیه بازدید از کارخانه‌ها اکسیر بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جلسات مختلفی برای تعیین دستمزد کارگران تاکنون برگزار شده که بخش دستمزد منطقه‌ای منتفی شد.

وی تصریح کرد: هدف طرح دستمزد منطقه‌ای حذف حداقل‌های مزد بود که در نهایت منتفی شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: اعضای شورای عالی کار تصمیم گرفتند برای دستمزد کارگران در سال آینده یک تصمیم ملی بگیرند و تصمیم دوم ورود به بحث سبد هزینه خواروبار و هزینه کارگران در سال آینده بود.

شاکرمی اضافه کرد: در این راستا باید اطلاعات مورد نیاز از مراجعی مانند بانک مرکزی ایران و مرکز آمار دریافت شود تا بعد از در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز، اقدامات لازم برای خواروبار و سبد معیشتی گرفته شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته برای دستمزد کارگران تصمیمات خوبی گرفته شود اما با افزایش تورم مواجه شد و مقداری این تصمیمات بی‌اثر شدند.

معاون وزیر کار ادامه داد: تعیین دستمزد کارگران به‌گونه‌ای است که علاوه بر تأمین توان کارگران در هزینه‌ها، به حفظ اشتغال نیز کمک شود.

شاکرمی عنوان کرد: کارگران باید طبق قرارداد دستمزد خود را دریافت کنند و اگر کارگری حداقل حقوق را دریافت نکند خلاف محسوب می‌شود.

Share