مردم اخبار مربوط به آتش سوزی جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند

بازدید معاون عمرانی استاندار گیلان از مناطق دچار حریق استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از مناطق دچار حریق در شهرستان های مختلف استان بازدید و بر روند مدیریت عملیات اطفاء آتش نظارت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اوسط اکبری مقدم جمعه شب اظهار داشت: از ساعت ۱۵ روز گذشته و پس از اطلاع از وقوع حریق در جنگل های شفت، به این شهرستان آمده و تا بامداد امروز، تلاش ها برای مهار آتش در حال انجام بود.

وی ادامه داد: سپس در منطقه خرارود شهرستان سیاهکل که حریق عرصه های منابع طبیعی آنجا را طعمه قرار داده بود، حضور یافته و تا ساعت شش صبح امروز، عملیات اطفاء را در کنترل داشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان افزود: به دنبال کسب اطلاع از دامنه آتش در جنگل های خرفکل شفت، به این شهرستان آمده و با تجهیز آتش نشانی های احمدسرگوراب، رشت، شفت و دهیاری های چوبر، نصیرمحله و سیاهمزگی، آتش تا ساعت ۱۷ امروز مهار شد.

اکبری مقدم اضافه کرد که هم اینک در حال عزیمت به رودبار هستیم تا روند اطفاء حریق در جنگل های این شهرستان را تحت کنترل و نظارت گرفته و نسبت به مهار آتش اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز امروز در جریان سفر به سیاهکل که به منظور افتتاح طرح های عمرانی و کشاورزی این شهرستان به مناسبت دهه فجر انجام شد؛ از مناطق و عرصه های طبیعی که از روز گذشته به علت وزش باد گرم طعمه حریق شده بودند، ‌بازدید کرد.

به دلیل وزش باد گرم در گیلان از روز گذشته (پنجشنبه)، بخش هایی از اراضی جنگلی و عرصه های طبیعی استان دچار حریق شده که با تلاش مردم و نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی و … مهار این آتش سوزی ها در حال انجام بوده و با حضور به موقع آنان، از گسترش حریق جلوگیری شده است.

تمامی کانون های آتش سوزی عرصه منابع طبیعی در استان خاموش شده و حریق تحت کنترل است و نیروهای عملیاتی همچنان در مناطق دچار آتش سوزی، حضور دارند.

یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از مردم خواسته در صورت مشاهده آتش، اخبار مربوط به آتش سوزی جنگل را به شماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان؛ نقشه های پیش یابی نشان دهنده جریانات جنوبی در منطقه است که بر این اساس به تناوب تا  فردا ( شنبه)  ورزش باد گرم  شدید یا خیلی شدید پیش بینی شده است ولی از یکشنبه هفته پیش رو با ورود سامانه سرد و بارش زا؛ کاهش دما، افزایش ابر، بارندگی (به تدریج بارش مخلوط برف و باران) و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و وزش باد (گاهی شدید یا خیلی شدید) تا سه شنبه مورد انتظار است.

Share