مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا خبرداد؛

انتقال اولین مصدوم با اورژانس هوایی گیلان در آستارا

مصدوم ۲۲ ساله که از ناحیه پا دچار خونریزی شدیدی شده بود با بالگرد اورژانس گیلان از محوطه اطراف کمپیک پارکینگ شهرداری آستارا به بیمارستان پورسینای رشت اعزام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از اولین انتقال مصدوم توسط اورژانس هوایی گیلان خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان گیلان یک مصدوم از آستارا بوسیله بالگرد به مرکز درمانی رشت اعزام شد.

نظام عباسی روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این مصدوم ۲۲ ساله که از ناحیه پا دچار خونریزی شدیدی شده بود با بالگرد اورژانس گیلان از محوطه اطراف کمپیک پارکینگ شهرداری آستارا به بیمارستان پورسینای رشت اعزام شد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده مرکز اورژانس هوایی گیلان کرد: بعد از این، بیماران و مصدومانی که از وضعیت وخیمی برخوردار باشند، برای درمان سریع، بوسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان های رشت اعزام خواهند شد و هزینه اعزام هر بیمار توسط بالگرد ۷۵ میلیون ریال است که توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: دوری از مرکز استان و رسیدگی سریع به وضعیت جسمانی بیماران از جمله هدف های ایجاد خط اورژانس هوایی آستارا به رشت است و تلاش ها و تدابیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان در این حوزه قابل تقدیر است.

۲۱ نیروی انسانی با سه آمبولانس فعال و یک آمبولانس پشتیبان در سه پایگاه فوریت های پزشکی شهر آستارا، بخش لوندویل و دهستان حیران شهرستان آستارا خدمت می کنند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share