آخرین خبرها درباره‌ دریافت مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس؛

افزایش درآمد‌های مالیاتی دولت با دریافت مالیات | باید از ظرفیت‌های بالقوه مالیاتی استفاده کرد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق برای دریافت مالیات از خودروها وخانه‌های لوکس اقدامی معقول و در شرایط فعلی در جهت افزایش درآمدهای مالیاتی دولت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای اخذ مالیات از خانه‌ها با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان و خودروها با ارزش بالای یک میلیارد تومان، اظهار داشت: دولت در شرایط کنونی با توجه به کمبود درآمدهای نفتی باید از ظرفیت های بالقوه مالیاتی استفاده کرده و آن ها را بالفعل کند، از این رو دریافت مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس در این راستا تفسیر می‌شود.

وی با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس، اقدام معقولانه ای است، افزود: دولت بر اساس سیاست‌ها و ارائه خدمات می‌تواند مالیات دریافت کند، حال مالیات باید به گونه‌ای عادلانه باشد که برای افراد مشکل ایجاد نکند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه دریافت مالیات از خانه‌ها لاکچری و خودروهای لوکس گامی موثر در جهت گسترش پایه‌های مالیاتی و افزایش درآمدهای مالیاتی دولت است ادامه داد: دولت برای افزایش پایه‌های مالیاتی باید دستگاه‌های اجرایی را ملزم به راه‌اندازی سامانه‌های مناسب کند تا زمینه اخذ مالیات از افراد پردرآمد فراهم شود.

رضایی با بیان اینکه تاکنون مالیاتی از خودروها و خانه‌های گرانقیمت دریافت نمی‌شد بنابراین تصمیم کمیسیون اقدامی مناسب و ارزشمند است گفت: مصوبه این کمیسیون برای اخذ مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس نخستین بار برای افزایش درآمدهای مالیاتی صورت گرفته و قطعا در سال های آتی می‌توان این مصوبه را به صورت جامع‌تر و کارشناسی‌تر عملیاتی کرد.

Share