در نهمین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

افتتاح کتابخانه عمومی چوبر تالش با حضور معاون استاندار گیلان

در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر چوبر مزین به نام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی شهر چوبر مزین به نام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افتتاح شد.

محمود قاسم‌نژاد در این مراسم اظهار داشت: امروز دانایی در کشور های دنیا برپایه مطالعه در کتابخانه ها استوار است.

وی کتاب را یار و یاور مردم در زندگی دانست و افزود هرگاه ما در زندگی و از نظر معنوی نیاز مند باشیم؛ می توانیم به کتاب مراجعه و نیازهای خودمان از این طریق برآورده سازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان غنی سازی کتابخانه ها را از مهمترین وظایف مسولان فرهنگی دانست و گفت: کتابخانه ها باید از کتاب غنی باشند تا علاقمندان بتوانند نیازهای خود را با مراجعه به این مراکز فرهنگی بر طرف کنند.

وی با اشاره به نامگذاری این کتابخانه به سردار سلیمانی گفت: این مرکز فرهنگی شایسته نام آن سردار رشید اسلام بود که نامگذاری شد.

کتابخانه عمومی شهر چوبر شهرستان تالش که پس از شهادت سرافرازانه سردار بزرگ سپاه اسلام و ایران، مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی شده است؛ با مساحتی بالغ بر ۵۵۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

کتابخانه عمومی چوبر بعنوان پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان تالش در زمینی به مساحت۶۰۰ متر مربع از سوی شهرداری چوبر واگذار و به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و همیاری بنیاد برکت احداث و تکمیل شده است.

این کتابخانه دارای بخش های مختلف از جمله مخزن اصلی، بخش مرجع، بخش نشریات، بخش امانت، نمازخانه، سالن های مطالعه خانم ها و آقایان، بخش فعالیت های جنبی، بخش مستقل کودک و سامانه جستجوی کتاب بوده و به امکانات روز کتابخانه ای، مجهز است.

گفتنی است شهر چوبر در ۱۱۵ کیلومتری مرکز گیلان واقع شده و پیش از این در لیست شهرهای فاقد کتابخانه استان بود.

Share