استاندار گیلان در جلسه شورای اداری؛

از هرگونه جانبداری در انتخابات پرهیز شود | مدیران ضعیف گیلان کنار گذاشته می‌شوند

استاندار گیلان انتخابات را آبروی کشور و نظام اسلامی خواند و گفت: اهتمام به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند و با حضور حداکثری مردم داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه شورای اداری گفت: در نخستین روزهای اسفند ماه شاهد بزرگترین رویداد سیاسی و اجتماعی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه نقش موثر مجالس در نظام های مردم سالاری بر هیچکس پوشیده نیست و در حساسیت ان هم تردیدی وجود ندارد، افزود: در کشورهای مختلف، پارلمان ها به عنوان رکن اساسی و  رکن مهم برای توسعه، پیشرفت و تحقق آرمان های یک ملت و اجرای سیاست های توسعه آنها محسوب میشوند.

استاندار گیلان تصریح کرد: مجلس ایران نیز همانند دیگر مجالس دنیا عهده دار وظیفه ای سنگین در توسعه کشور است.

زارع تاکید کرد: مشارکت بالای مردم در امر انتخابات، زمینه ساز تشکیل مجلس قوی‌تر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه صیانت از آرای مردم که حق الناس است وظیفه همه مدیران است، افزود: رعایت اصل بی طرفی و پرهیز از هرگونه تبلیغ  له یا علیه نامزدی خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه رعایت بی طرفی سبب افزایش اعتماد عمومی می‌شود، افزود: برای تضمین سلامت انتخابات برنامه های متعددی انجام داده ایم و باز هم تاکید می کنم از هرگونه جانبداری برای حفظ سلامت انتخابات باید پرهیز شود.

زارع افزود:امیدوارم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس هم شاهد مشارکت بالایی باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه دستگاه ها طبق قانون موظف هستند که نیروی انسانی و تجهیزات لازم در اختیار فرمانداری ها بدهند، افزود: همه دستگاه ها باید در حل مسایل مردم با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند بکوشند.

وی گفت: با ارزیابی هایی که انجام شده برخی از مدیران قوی بودند و برخی متوسط و ضعیف بودند که در آینده این مدیران ضعیف با ما نخواهند بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳  نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد؛ ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می روند. دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد؛ دو هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

Share