مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبرداد؛

از برگزاری ۱۳۵ برنامه فرهنگی و هنری تا رونمایی از پوستر جشنواره فیلم فجر

با بیان اینکه چهل و یکمین فجر انقلاب را پشت سر می گذاریم، گفت: در دهه فجر امسال ۱۳۵ برنامه در حوزه فرهنگ و هنر در گیلان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در جمع اصحاب رسانه با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: هنر و فرهنگ یک کلیت است و فرهنگ، هنر جمع کردن است هر کجا جمع شدیم حوادث متعدد را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه چهل و یکمین فجر انقلاب را پشت سر می گذاریم، گفت: در دهه فجر امسال ۱۳۵ برنامه در حوزه فرهنگ و هنر در گیلان برگزار می شود.

فاضلی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری شهرستان رشت، اظهار کرد: از جمله برنامه های دهه فجر برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخانه کودک و نوجوان، ۲۳ مورد نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی، ۱۱ مورد نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، ۱۰ مورد جشن انقلاب، ۱۶ مورد تاتر خیابانی و صحنه ای، محفل انس با قرآن ۶ مورد و همچنین ۱۰ مورد عصری با شعر انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان یادآور شد: پنجمین جشنواره فرهنگ و هنری رشت از ۱۰ بهمن ماه آغاز شده و این جشنواره تا ۲۰ بهمن ادامه خواهد داشت و بسیار خرسند هستم که این جشنواره برای پنجمین سال متوالی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان این جشنواره هنرجویان آموزشگاههای هنری و فرهنگی هستند، افزود: امسال ۱۸ اموزشگاه آزاد هنری موسیقی، ۷ آموزشگاه هنری نمایشی، ۵ انجمن فرهنگی و هنری در سالن انصاری و رحمدل مجتمع خاتم النبیا رشت اجرای برنامه خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه۳۷ مرکز با اجرای ۶۷ برنامه از فعالیت های یکساله خود را به اجرا در می گذارند، گفت: اجرای آخرین دستاوردهای مدرسان، هنرمندان و هنرجویان از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: امسال ۱۱و نیم درصد کارهای فرهنگی نسبت به سال گذشته در جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت افزایش داشته است.

فاضلی همچنین با اشاره به رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، افزود: برای همزمان برگزاری کردن جشنواره فیلم فجر در استان با کشور تعامل های زیادی شده است.

Share