آیت‌الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

از ابتدا، امضای ان.پی.تی اشتباه بود | آمریکا تعهد بسته به آزار ملت‌ها بپردازد

نماینده ولی فقیه در گیلان به تصمیم خوب مجلس مبنی بر مطرح کردن جرم بودن خرید و فروش آرا اشاره کرد و گفت: تذکر می دهم اخلاق انتخاباتی را رعایت کنید ضمن اینکه برگزاری میتینگ های انتخاباتی قبل از موعد مقرر جرم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمودند که شیعیان ما از ویژگی های اهل هدایت، اهل پرهیزکاری، اهل صبر و اهل فتح و پیروزی برخوردارند.
وی به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ۱۲ بهمن سال ۵۷، امام(ره) پس از ۱۵ سال دوری از وطن به آغوش ملت ایران برگشت.
امام جمعه رشت با بیان اینکه امام خمینی(ره) یک انقلابی بزرگ بود و انقلابی پاک را به جامعه بشری عرضه کرد، گفت: انقلاب اسلامی تنها به ملت ایران تعلق ندارد بلکه یک انقلاب جهانی بوده و مقدمه ای برای انقلاب جهانی امام زمان(عج) است.
آیت الله فلاحتی اخلاص، توکل به خدا و صبر بر مشکلات را سه ویژگی بارز اخلاقی امام(ره) برشمرد و بیان کرد: ویژگی های امام(ره) در مقام معظم رهبری موج می زند.
وی با اشاره به اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از تربیت شدگان مکتب امام(ره) بود، تصریح کرد: اگر انسان ها می خواهند به هدفی برسند باید سه ویژگی امام(ره) را رعایت کنند و امروز مشاهده می کنیم رهبر معظم انقلاب ویژگی های ایستادگی و مبارزه را در کنار هم دارد و مقاومت از ویژگی های بارز ایشان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، مکتب امام(ره) را الگویی برای تمام ملت ها در دنیای معاصر دانست و خاطرنشان کرد: یک انسان معتقد به مکتب تشیع باید مقاومت و تحمل در مقابل مشکلات را برای خود امر عقیدتی بداند.
آیت الله فلاحتی به راهپیمایی جمعیت ۳ میلیون نفری مردم عراق در جمعه هفته گذشته اشاره کرد و یادآور شد: تاریخچه هزار ساله ملت عراق، جمعیت انبوه راهپیمایی جمعه گذشته را در خاطره ندارد و این راهپیمایی میلیونی موجب تحقیر آمریکا و قدرت های سلطه گر جهانی شد.
وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۳۰ میلیون نفر در عراق و ایران در مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مهندس شرکت کردند، اظهار کرد: حمله موشکی ویرانگر سپاه عزیز و تصویب اخراج نیروهایی آمریکا توسط پارلمان عراق سبب توسری خوردن آمریکا در منطقه شده است.
امام جمعه رشت، آمریکا را شیطان مجسم ذکر کرد و افزود: ما با مردم آمریکا جنگی داریم اما با سردمداران آمریکا که یزیدی های زمان هستند در جنگیم.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، تصریح کرد: آمریکا تعهد بسته به آزار ملت ها بپردازد بنابراین هر کسی بخواهد به سردمداران آمریکا دل ببندد، دلداده شیطان است.
وی به طرح معامله قرن آمریکا درباره رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: طرح صلح خاورمیانه ترامپ در حقیقت چاپیدن ثروت مردم منطقه است و می خواهند به مرور طرح نیل تا فرات را محقق کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی خروج ایران از ان.پی.تی را در هشتم بهمن ماه امسال مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: از ابتدا، امضای ان.پی.تی اشتباه بود و هیچ دلیل قانع کنندگی برای ملت ایران نداریم بنابراین امیدوارم مجلس کنونی خروج ایران از ان.پی.تی را مصوب کند.
آیت الله فلاحتی به تصمیم خوب مجلس مبنی بر مطرح کردن جرم بودن خرید و فروش آرا اشاره کرد و یادآور شد: تذکر می دهم اخلاق انتخاباتی را رعایت کنید ضمن اینکه برگزاری میتینگ های انتخاباتی قبل از موعد مقرر جرم است.
وی با اشاره به اینکه در پاره ای از موارد در ۴۰ سال گذشته بعضی از نمایندگان مجلس شیوه انتخابات غربی را در داخل کشور عملیاتی کردند، اظهار کرد: مردم ما عاقل هستند و به هر کسی که بخواهد شیوه های غیر اسلامی و غربی را در انتخابات اعمال کند، تو دهنی خواهند زد.
امام جمعه رشت به نزدیک شدن به ایام نوروز اشاره کرد و افزود: تعزیرات حکومتی و سازمان صمت به بازار توجه کنند تا گرانی نداشته باشیم و مردم آسیب نبینند.
آیت الله فلاحتی با هشدار به وزارت بهداشت در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، بیان کرد: تاکنون مشکلی در این زمینه نداشتیم.

وی همچنین با بررسی راهکارهای تربیت اسلامی و دینی، تصریح کرد: یکی از راهکارها که در شرع مقدس از طرف اولیای دین و کتاب خدا برای تربیت انسان مطرح شده، تکریم و توجه به شخصیت و کرامت انسان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، حب نفس یا علاقه به خود را از ویژگی های انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان مشاهده کند که فردی یا جامعه به شخصیت او توجه می کنند، فرد خود را دلداده او می کند و این موضوع ربطی به رنگ، نژاد و عقیده ندارد.

Share