وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد:

آمریکا صدور روادید سرمایه‌گذاری و تجاری برای اتباع ایرانی را ممنوع کرد

وزارت امنیت داخلی (وزارت کشور) آمریکا صدور روادید سرمایه‌گذاری و تجاری را برای اتباع ایرانی ممنوع اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از آسوشیتد پرس، وزارت امنیت داخلی (وزارت کشور) آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد از این پس اتباع ایرانی نمی‌توانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری در آمریکا درخواست روادید دهند.

بر اساس دستورالعمل جدیدی که وزارت امنیت داخلی آمریکا منتشر کرده و از روز پنج‌شنبه ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) اجرا خواهد شد، اتباع ایرانی و خانواده‌های آنها از این پس واجد شرایط درخواست صدور یا تمدید روادیدهای سرمایه‌گذاری و تجاری (موسوم به روادید E-1 و E-2) نخواهند بود.

تجار و سرمایه‌گذاران خارجی با در اختیار داشتن روادیدهای E-1 و E-2 اجازه خواهند داشت به همراه خانواده خود در آمریکا اقامت گزیده و مشغول کار شوند.

دولت آمریکا سال گذشته از معاهده‌ای که در سال ۱۹۵۵ به‌منظور تقویت روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران منعقد کرده بود، خارج شد و اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا (CIS) اعلام کرده است تصمیم تازه وزارت امنیت داخلی آمریکا برای ممنوع کردن صدور روادیدهای E-1 و E-2 در همین راستا بوده است.

به موجب دستورالعمل جدید، اتباع ایرانی که در حال حاضر با روادیدهای E-1 و E-2 در آمریکا اقامت دارند، در پایان مدت روادید خود باید از آمریکا خارج شوند. در این دستورالعمل تأکید شده است که اتباع ایرانی متقاضی یا دارای سایر انواع روادید مشمول مقررات جدید نمی‌شوند و اجازه دارند برای دریافت یا تمدید روادید مورد نظر خود درخواست دهند.

Share