شهردار رشت تاکید کرد؛

آمادگی کامل نیروها و امکانات شهرداری رشت بر اساس دستورالعمل‌ها

شهردار رشت گفت: با بهره گیری از همه ماشین آلات و نیروها ابتدا باید اجازه ندهیم تا مشکلی از نظر تردد برای مردم به وجود آید و سپس شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از این موهبت الهی بهره ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت با حضور ریاست و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، شهردار، معاونان، مدیران مناطق و روسای سازمانهای شهرداری رشت برگزار شد.

در این نشست ابتدا ناصر حاج محمدی در سخنانی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش هواشناسی بارش برف را در پیش داریم بر لزوم آمادگی کامل نیروها و امکانات شهرداری رشت تاکید کرد.

شهردار رشت گفت: با بهره گیری از همه ماشین آلات و نیروها ابتدا باید اجازه ندهیم تا مشکلی از نظر تردد برای مردم به وجود آید و سپس شرایطی را فراهم کنیم تا شهروندان بتوانند از این موهبت الهی بهره ببرند.

حاج محمدی بر لزوم آمادگی همه بخشها و سازمانهای شهرداری بر اساس دستورالعمل تهیه شده تاکید کرد.

سپس اسماعیل حاجی پور با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات باید در جهت تامین امنیت روانی شهروندان باشد، گفت: حضور نیروهای شهرداری در شهر می تواند زمینه های آرامش مردم شریف را فراهم آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین گفت: ما با حضور خودمان به مردم این پیام را می رسانیم که شورا و شهرداری همواره در خدمت شهروندان هستند.

وی به باز نگه داشتن معابر اصلی، مسیرهای منتهی به مراکز درمانی و محل های خرید مردم تاکید کرد و گفت: باید با مجموعه اقداماتی که انجام می شود، سبب ساز شادی و خوشحالی مردم از نزول رحمت الهی شویم.

حامد عبداللهی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز با قدردانی از مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده خاطر نشان کرد: بسیاری از درختان شهر تنومند، قدیمی و پوسیده هستند و ممکن است با سقوط آنها یا شکسته شدن شاخه هایشان سبب خسارت به ماشین ها یا خدای ناکرده عابران شوند که باید برای این مورد تدابیری اندیشیده شود.

وی همچنین بر آمادگی ماشین آلات موجود و بهره گیری از توان ماشین آلات پیمانکاران مرتبط با شهرداری رشت تاکید کرد.

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم با بیان اینکه همه بخشهای مختلف مطابق دستورالعمل تهیه شده به وظایف خود آشنایی دارند، گفت: هر گونه اختلال در برنامه ریزی از پیش تعیین شده، می تواند مسیر خدمات رسانی را با مشکل روبه رو کند.

وی تهیه لباس متحدالشکل برای نیروهای شهرداری را در ایجاد امنیت روانی شهروندان موثر و مفید دانست و بر آن تاکید کرد.

در ادامه نیز فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی با تشریح آمادگی ماشین آلات موجود، گفت: مرکز کنترل ترافیک با ۳۹ دوربین نیز آماده استقرار ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت است.

سپس روسای سازمانهای آتش نشانی، مدیریت پسماند ها، سیما و منظر و فضای سبز شهری و همچنین مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت توضیحاتی درباره حوزه وظایف خود ارائه کردند.

همچنین علیرضا قانع در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شهروندان برای مقابله با شرایط بحرانی توضیحاتی برای حاضران داد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل با اشاره به جلسه ظهر روز پنجشنبه روابط عمومی ها برای هماهنگی بیشتر، گفت: پنج تیم پشتیبان شامل عکاس و خبرنگار و روابط عمومی های مناطق پنجگانه برای پوشش فعالیتهای مرتبط، آماده کار شده اند.

وی ادامه داد: قرار بر این شده است تا اطلاعیه ها و اطلاع رسانی ها به طور متمرکز از طریق مدیریت ارتباطات مرکز با هماهنگی شخص آقای شهردار انجام شود.

علیرضا قانع در پایان خاطر نشان کرد: از هفته گذشته با ورود موج اولیه سرما به گیلان فرهنگ سازی برای موضوعات مرتبط با مقابله با برف و بارش به وسیله این مدیریت در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این نشست هم شهردار رشت با قدردانی از مجموعه تلاشهای همکاران خود در بخشهای مختلف شهرداری ابراز امیدواری کرد: در بارش احتمالی با آمادگی همه نیروها زمینه هایی برای شادابی و سرزندگی هر چه بیشتر شهروندان فراهم شود.

Share