در همایش رای اولی‌ها عنوان شد

آستارا ۶۰۰ دانش‌آموز رای اولی دارد

همایش فصل حضور ۶۰۰ دانش آموز رأی‌اولی‌ شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در همایش فصل حضور ۶۰۰ رأی‌اولی‌ این شهرستان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی‌تربیتی امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: آینده مدیریتی کشور در دست دانش‌آموزان رأی‌اولی است.

حسن رستم‌زاد دانش‌آموزان را سازندگان آینده کشور دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان در سنین حساس و تاثیر گذاری قرار دارند که کسب علم و دانش‌اندوزی وظیفه آن‌ها بوده و با استناد به کتب درسی در ایران اسلامی، دانشمندانی وجود دارد که در دنیا منشأ تحول علمی بوده‌اند.

وی به اشاره به تولید علم توسط دانشمندان ایرانی تصریح کرد: ایران اسلامی در آستانه ۴۱ سالگی در اکثر حوزه ها جزو کشورهای برتر دنیا است!

رستم‌زاد با اشاره به شور و شوق دانش‌آموزان رأی‌اولی جهت حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در رأس امور قرارگرفته و قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف آن است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به توطئه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در کمرنگ شدن انتخابات گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را از رفتن به صندوق‌های اخذ رأی ناامید کند و متخصص بودن، متعهد بودن و به فکر ارتقای نظام بودن از جمله معیارهایی است که شما رأی‌اولی‌ها برای انتخاب نماینده اصلح باید در نظر بگیرید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در این همایش با اشاره به حضور دانش آموزان رای اولی این شهرستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان آستارا در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دارد که ۶۰۰ نفر آن رأی‌اولی در این انتخابات هستند.

سید سجاد موسوی حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های اخذ رأی را تقویت کننده ریشه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به نقش تأثیرگذار دانش‌آموزان در مدارس و تحولات اجتماعی تأکید شده است.

گفتنی است مقاله‌خوانی و پخش چند کلیپ با محوریت ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات از دیگر بخش‌های این همایش بود.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا در ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share