رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

۱۴۰۰ تن میوه برای بازار شب عید ذخیره‌‌سازی شد|ستاد تنظیم بازار گیلان در مأموریت‌های خود موفق بود

طبق اعلام ستاد تنظیم بازار و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در حال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ تن میوه برای بازار شب عید استان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ضمن تشدید فرآیند بازرسی‌ها و پایش دستگاه‌های نظارتی در گیلان در حال حاضر بیش از هزار و ۴۰۰ تن میوه و مرکبات برای تنظیم بازار شب عید و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان ذخیره‌سازی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه ستاد تنظیم بازار که به ریاست استاندار گیلان برگزار شد عنوان کرد: وضعیت گیلان در حوزه نظارت و بازرسی از سطح بازار و بروز انواع تخلفات صنفی در مقایسه با سایر استان‌های کشور بسیار بهتر است به طوری‌که تاکنون تخلفات کمتری را در این استان شاهد بوده‌ایم.

فرهاد دلق‌پوش رصد حداقل ۱۰۰ قلم کالای اساسی به صورت روزانه در استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی گیلان و بازرسان دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و جهت دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت خود را تشدید کرده‌اند تا شاهد گران‌فروشی در بازار عرضه نباشیم.

وی با بیان اینکه انبارها، شرکت‌های پخش و سیلوهای استان گیلان از حیث ذخیره‌سازی کالاها و اقلام اساسی وضعیت خوب و مطلوبی دارند ابراز داشت: برای تأمین بازار شب عید از هم‌اکنون تمهیدات بسیار گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم به طوری‌که میزان ذخیره میوه و مرکبات در استان گیلان به هزار و ۴۰۰ تن رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزاری منظم و مستمر جلسات فرعی و اصلی ستادهای تنظیم بازار در مرکز و سایر شهرستان‌های استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر به مقدار دو ماه ذخیره‌سازی گندم در استان گیلان انجام شده است که تلاش داریم این مقدار را به سه ماه افزایش دهیم.

دلق‌پوش از تولید مازاد ۲۰ میلیون تن گندم در کشورهای روسیه و قزاقستان سخن گفت و خاطرنشان کرد: حمل این کالا از طریق ایران و استان گیلان به سمت خلیج‌فارس و سایر کشورهای دیگر عایدات فراوانی را نصیب کشورمان می‌کند بنابراین امیدواریم برای تحقق ترانزیت مجدد از طریق گیلان اقدامات لازم انجام شود.

وی لزوم همکاری و مشارکت همه‌جانبه تمام دستگاه‌های نظارتی برای کنترل و پایش دقیق بازار و برخورد با گران‌فروشان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: از زمان اعلام افزایش قیمت سوخت و بنزین در کشور، ستادهای تنظیم بازار گیلان به سرعت تشکیل جلسه دادند و تاکنون نیز در انجام مأموریت‌های خود موفق بوده‌اند.

Share