فرماندار صومعه‌سرا تأکید کرد:

یادواره‌های شهدا باید به دور از مسائل سیاسی برگزار شود

سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه نیاز است یادواره‌ها را از مسائل سیاسی دور نگه داریم، اظهار کرد: یادواره‌ها باید به دور از مسائل سیاسی برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدجلال سیدمحمدی، فرماندار صومعه‌سرا در جلسه با مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گیلان که در دفتر فرماندار برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همرزمان شهیدش و شهدای سانحه هوایی، اظهار کرد: یکی از بزرگترین وظایف ما همراهی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه تداوم راه و هدف شهدا و ایثارگران باید در راس تمام امور قرار گیرد، افزود: پاسداری از خون شهدا یک وظیفه و تکلیف است.

سیدمحمدی گفت: خدمت به خانواده شهدا بزرگترین افتخار و یک فرصت است.

نماینده عالی دولت صومعه‌سرا در به برگزاری جلسات و برنامه های مختلف در سطح شهرستان در این راستا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به برگزاری مراسم یادواره شهدا در روستاها و بخش‌ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۵۰ شهید شهرستان با توجه به در پیش بودن انتخابات در ماه‌های گذشته در شهرستان برگزار شده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه شهدا در پاسداری و دفاع از کشور جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: شهدا متعلق به حزب و گروه خاصی نیستند؛ هدف شهدا دفاع از کشور بوده است.

وی با بیان اینکه در مراسم مربوط به شهدا باید به بحث شهید، اهداف، آرمانها و کرامت شهدا پرداخته شود، گفت: بعضا افرادی در مراسمات مربوط به یادواره شهدا صحبت می‌کنند که جایگاه، هدف، آرمان شهدا نادیده گرفته می شود.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه نیاز است یادواره‌ها را از مسائل سیاسی دور نگه داریم، اظهار کرد: یادواره‌ها باید به دور از مسائل سیاسی برگزار شود.

Share