استاندار گیلان در آستانه روز ملی ثبت احوال خبر داد:

گیلان در صدور کارت هوشمند ملی از میانگین کشوری بالاتر است

ارسلان زارع، استاندار گیلان گفت: با اهتمام و تلاش های صورت گرفته، جایگاه گیلان در صدور کارت هوشمند ملی از میانگین کشوری هم بالاتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در آستانه روز ملی ثبت احوال در دیدار مدیرکل و کارکنان این اداره کل، با تبریک روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: تغییرات جمعیتی از موضوعات مهم در مطالعات راهبردی محسوب می شود که در برنامه ریزی های مدیریتی، نقش انکارناپذیری دارد.

وی به آمارهای حیاتی ارائه شده از سوی ثبت احوال به عنوان نهاد متولی این امر اشاره و خاطرنشان کرد: این داده ها در مدیریت کلان کشور موثر است.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ثبت احوال مرکز مهم و حیاتی برای ثبت اطلاعات افراد و ارائه آمار تغییرات جمعیتی است از این رو توجه به دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در این دستگاه، ضروری محسوب می شود.

وی صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه های مکانیزه را از اقدامات قابل تقدیر دانست و گفت: با تلاش کارکنان ثبت احوال گیلان، جایگاه این استان در صدور کارت هوشمند ملی از میانگین کشوری هم بالاتر است.

زارع با اشاره به اینکه برخورداری شهروندان از کارت هوشمند ملی امکان تسهیل دسترسی آنان  به بسیاری از خدمات را محقق کرد، افزود: امروز اجرای فعالیت های ثبت احوال بر پایه دانش و نرم افزارهای مدرن، پایه ریزی شده که مدیریت زمان و ارائه خدمات را سرعت بخشیده است.

وی توسعه الکترونیکی فعالیت‌ها در سازمان ثبت و احوال را گامی اثرگذار در نزدیک شدن به اهداف و سیاست‌های کلی کشور در بحث جمعیت خواند.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه توسعه پایدار کشور است، گفت: توجه به این امر مهم می تواند راهبردی برای برنامه ریزی در جهت جوان سازی استان محسوب شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تاکید کرد: برای افزایش جمعیت، باید رویکردهای مناسب اجتماعی و فرهنگی اتخاذ شود که لازم است در این بخش همگام با سیاست‌های کلی جمعیت در جهت افزایش نسل اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اسفندماه امسال را آوردگاه بزرگ دیگری برای تجلی شکوه و عزت ملی ایرانیان خواند و گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرصتی برای نمایش اقتدار مردم ایران به جهانیان خواهد بود و در این میان؛ ثبت احوال که در زمره ارکان هیأت های اجرایی انتخابات است، وظیفه ای سنگین بر عهده دارد.

استاندار گیلان با اشاره به الکترونیکی شدن فرایند انتخابات مذکور و آمادگی استان برای اجرای آن اضافه کرد: ثبت‌احوال با احراز هویت الکترونیکی رأی‌دهندگان، یکی از ارکان برگزاری انتخابات سالم و شفاف است و همین جهت گیری، گویای نقش مهم و حساس آن در برگزاری انتخابات است.

سوم دی ماه، روز ملی ثبت احوال است.

Share