در جلسه ساماندهی پسماند سراوان عنوان شد؛

گاراژهای زباله ساماندهی می‌شوند | پیمانکار تصفیه خانه سراوان به تعهدات خود عمل کند

بیش از ۵۰ گاراژ در سطح شهر داریم که پر از کثافت و موش است که با راه اندازی این سامانه همه آنها ساماندهی خواهد شد و درآمد خوبی برای شهرداری خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه ساماندهی پسماند سراوان پیش از ظهر امروز در فرمانداری رشت برگزار شد.

پرویز گلریز، پیمانکار تصفیه خانه سراوان در جلسه پسماند فرمانداری با بیان اینکه اعتبارات، دو ماهه برای سوله ها خرج شد، افزود: برای اقدامات دیگر نیاز به یک و نیم میلیارد دیگر پول داریم و نمی‌توانیم بدون پول کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد پروژه تصفیه خانه در یکسال انجام گیرد، گفت: اما شهرداری می خواهد شش ماهه تحویل بگیرد و این هزینه دارد.

پیمانکار تصفیه خانه سراوان به تعهدات خود عمل کند

فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت نیز در ادامه جلسه گفت: به نظر می رسد که پیمانکار می‌خواهد تمام مطالبتش را از کنار این پروژه دریافت کند.

وی افزود: با مقدار پولی که به ایشان پرداخت شده قرار بود تا پایان پروژه تصفیه خانه دیگر تقاضای پول نکند.

جمشیدپور با بیان اینکه برای سوله مبلغ تعیین شده سال ۹۸ نیز پرداخت شد، افزود: پیمانکار پیش پرداخت ها را دریافت کرده است و یک و نیم میلیارد هم از شهرداری گرفته است.

گاراژهای زباله ساماندهی می شوند

شهردار رشت در این جلسه اظهار کرد: یک میلیارد و  میلیون تومان از محل اعتبارات برای لوله پرداخت کردیم و دارایی ریالی پرداخت نکرد بلکه ۲ میلیارد از حساب شهرداری کسر کرد.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه به پیمانکار ۳ میلیارد و ۸۰۰ تومان پرداخت شده است، گفت: این کل مبلغی است که باید برای پروژه تصفیه خانه سراوان پرداخت می کردیم.

وی افزود: پروژه تصفیه خانه نباید اهرمی برای پیمانکار برای وصول طلبهای دیگر باشد.

حاج محمدی با اشاره به اینکه پیمانکار باید بر سر عهد و پیمان خود بماند، تصریح کرد: به پیمانکار قول خواهیم داد که در دریافت بقیه طلبهای دیگر به او کمک کنیم.

وی افزود: ۱۰ میلیارد پول زباله سوز به بانک ملی واریز شد که مربوط به تی تی اس است و همچنین ۴۰ میلیارد دیگر از منابع ملی در نظر گرفته شده است و ۳۱ میلیارد برای توسعه سایت سراوان در نظر گرفته شده که قطعا این میزان پول حتما به زودی واریز خواهد شد.

شهردار رشت در مورد تی تی اس گفت: برای ساختمان زباله سوز ۱۶ میلیارد برای سوله‌ها و فونداسیون در نظر گرفته شد. در حال حرکت هستیم و هیچ گونه جای نگرانی نیست.

حاج محمدی یادآور شد: میزان شن و ماسه که در دو ماه گذشته به لندفیل وارد شده است مطابق با یک سال است و کاملا بو، مگس در آنجا از بین رفته که این به دلیل کاور کردن خوب زباله ها است.

وی افزود: تمام استان درگیر پسماند هستند و مردم شهر رشت شاهد خواهند بود تا دوسال آینده مشکل زباله به طور کامل حل شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهرداری سامانه ای را در مورد زباله های خشک تهیه کرده است، گفت: این سامانه شامل سرمایه گذاری در پروژه برنامه ریزی و اجرای سامانه خرید و ساماندهی پسماند از مبدا و جمع آوری پسماند خشک است که تقاضا داریم شرکت هایی که تمایل دارند در این امر با شهرداری همکاری کنند از طریق سامانه شرکت و شرایط آن به زودی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۵۰ گاراژ در سطح شهر داریم که پر از کثافت و موش است که با راه اندازی این سامانه همه آنها ساماندهی خواهد شد و درآمد خوبی برای شهرداری خواهد داشت.

Share