روزهای پرالتهاب ورزش ایران؛

کیومرث بیات تایید کرد؛ شهره بیات دیگر به ایران بر نمی‌گردد

کیومرث بیات رییس هیات شطرنج گیلان و پدر شهره بیات، سرداور ایرانی مسابقات جهانی شطرنج، تایید کرد که علیرغم توصیه های فراوان من و رییس فدراسیون، دخترش دیگر به ایران برنمی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خط اول ورزشی، فدراسیون شطرنج کشورمان روزهای پرالتهابی را می گذراند، از یک طرف رویارویی مداوم با شطرنج بازان اسراییلی و از طرفی کشف حجاب پی در پی شطرنج بازان دختر کشورمان در مسابقات جهانی، چالش بزرگی برای این فدراسیون بوجود آورده که نه تنها در داخل کشور در مذان اتهام قرار گرفته است، بلکه در خارج از کشور نیز هر آن امکان تعلیق از سوی فدراسیون جهانی شطرنج می رود.

 کمتر از یک ماه پیش بود که پرهام مقصودلو و سید امین طباطبایی دو ملی پوش کشورمان در مسابقات جهانی اسپانیا رودرروی شطرنج بازان اسراییلی به رقابت پرداختند و از تیم ملی اخراج شدند.

 سپس علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج دنیا در اقدامی پیشگیرانه پیش از اینکه رودر روی حریف اسراییلی قرار بگیرد در ذیل پرچم فیده در رقابت های جهانی حضور یافت و گمانه زنی ها در خصوص پناهندگی اش را پررنگ کرد و انچه مشخص است وی دیگر در تیم ملی جایگاهی ندارد.

 هفته گذشته هم میترا حجازی‌پور دیگر ملی پوش و استاد بزرگ شطرنج کشورمان بدون رعایت حجاب در مسابقات سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان حضور یافت.

 و در آخرین اتفاق، شهره بیات اولین و تنها بانوی داور بین‌المللی شطرنج گرید A در آسیا و مدرس فدراسیون جهانی شطرنج که قضاوت در مسابقات مهمی از جمله فینال قهرمانی شطرنج بانوان جهان را در کارنامه دارد، شب گذشته در مسابقه شطرنج قهرمانی بانوان جهان میان دو شطرنج‌باز برتر دنیا یعنی «جو ون جون» از چین و «الکساندرا گوریاچکینا» از روسیه بدون رعایت حجاب ایرانی حاضر شد تا رسانه ها گمانه زنی های مختلفی از این موضوع داشته باشند.

 اما کیومرث بیات رییس هیات شطرنج استان گیلان و پدر شهره، در گفتگو با خط اول ورزشی بر همه این گمانه زنی ها پایان داد و تایید کرد که دخترش دیگر به ایران برنمی گردد.

 وی گفت: من و اقای پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج خیلی تلاش کردیم شهره را متقاعد کنیم برگردد اما دخترم معتقد است با شرایطی که برای شطرنج ایران پیش امده هر لحظه امکان تعلیق آن وجود دارد و من که تازه شروع فعالیت های بین المللی ام است نمی توانم به آنچه می خواهم دست پیدا کنم.

 کیومرث بیات افزود: در مسابقات جهانی شطرنج ورزشکاران اسراییلی فراوانی حاضر می شوند که امکان رویارویی ورزشکاران کشورمان با آنها زیاد است از همین رو با عدم رویارویی با آنها، فیده فدراسیون کشورمان را تعلیق خواهد کرد.

 وی ادامه داد: یقینا شهره همانطور که تا به حال هیچ فعالیت سیاسی نداشته از این به بعد نیز هیچ حرکت سیاسی نخواهد کرد و صرفا به فکر پیشرفت در رشته ورزشی مورد علاقه خود خواهد بود، از همین رو رسانه از گمانه زنی های بی مورد بپرهیزند.

Share