معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور؛

کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا فعال می شود | لایروبی بندر تا مردادماه سال آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، غروب سه شنبه از منطقه ویژه اقتصادی و گمرک شهرستان مرزی آستارا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک دین پرست، عصر امروز در جریان سفر به بندر مرزی آستارا و بازدید از زیرساخت های اقتصادی این شهرستان از قبیل بندر، گمرک زمینی و بارانداز ریلی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستارا چند موضوع مطرح شد که مباحث مرتبط با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بندر از مهمترین آنها است.

وی با بیان اینکه استقرار گمرک اختصاصی برای منطقه ویژه اقتصادی بندر از الزامات است، ادامه داد: زیرساخت های نرم افزاری مرتبط را در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان پیگری خواهیم کرد تا پس از سال ها کد اقتصادی این منطقه را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه عنوان منطقه ویژه اقتصادی آستارا، بندری است، افزود: این مهم الزاماتی دارد که باید واحدهای اختصاصی در آن مستقر شوند که یک بخش کارهایشان بندری باشد.

دین پرست در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه در این جلسه توافق شد تا همکاران در ادارات کل صمت، بنادر و دریانوردی و استانداری نشست های کارشناسی با هم داشته باشند، خاطرنشان کرد: در این جلسات باید زون های مرتبط برای سرمایه گذاری و واگذاری سریع در منطقه ویژه مشخص شود.

وی لایروبی بندر را از دیگر موارد مورد بحث در شهرستان برشمرد و گفت: در این زمینه مشکلات اداری وجود داشت که مسئولان مربوطه در حال انجام مناقصه سوم هستند و تا مردادماه سال آینده این لایروبی انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در خصوص اتصال راه آهن سراسری آستارا – رشت به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، توضیح داد: مسئولان در حال بررسی آن هستند و در آینده ای نزدیک محقق می شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور را در جریان این سفر، آرش فرزام صفت « معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان»، فرهاد دلق پوش «رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان»، حمیدرضا آبایی «مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان»، احمدعلی شهیدی «مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان» و یونس رنجکش «مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان» نیز همراهی می کردند.

وی علاوه بر منطقه ویژه اقتصادی بندر از درب تزانزیتی گمرک زمینی و عملیات محوطه سازی این گمرک و بارانداز ریلی و نحوه احداث پایانه غلات و پایانه ریلی این بارانداز نیز بازدید کرد.

Share