پیام‌ جمعی از کارکنان پیمانی شرکت آب و فاضلاب روستایی؛

پس از ۱۰ سال هنوز تبدیل وضعیت نشدیم | با تشکیل آب‌ و‌ فاضلاب استانی امنیت شغلی نخواهیم داشت

ما جمعی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی هستیم که از طریق آزمون استخدامی سال ۸۸ وزارت نیرو در این سازمان به صورت پیمانی مشغول به کار شده‌ایم. علی‌رغم گذشت ۱۰ سال سابقه کاری هنوز هیچگونه تبدیل وضعیت صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جمعی از کارکنان پیمانی شرکت آب و فاضلاب روستایی با ارسال پیامی در خصوص مشکلات خود در زمینه عدم تبدیل وضعیت و بلاتکلیفی پس از تشکیل شرکت آب و فاضلاب استانی تقاضای رسیدگی این موضوع را کردند.

متن پیام ارسالی به شرح زیر است:

«با سلام

ما جمعی از کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی هستیم که از طریق آزمون استخدامی سال ۸۸ وزارت نیرو در این سازمان به صورت پیمانی مشغول به کار شده‌ایم. علی‌رغم گذشت ۱۰ سال سابقه کاری هنوز هیچگونه تبدیل وضعیت صورت نگرفته است در حالیکه با توجه به دستورالعمل موضوع ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۴۶ قانون خدمات کشوری مورخ ۹۳/۳/۷ تمامی شرایط احراز به وضعیت رسمی را دارا می‌باشیم و طبق این دستورالعمل بعد از ۵ سال باید تبدیل وضعیت می‌شدیم که با تعلل فراوان بعد از گذشت ۱۰ سال هنوز به صورت پیمانی هستیم و هیچ اقدامی در این مورد انجام نمی‌گیرید.

علاوه بر این مشکل اساسی، مشکل دیگری نیز اضافه شده است و مسئله واگذاری شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به آب و فاضلاب شهری و تشکیل شرکت آب و فاضلاب استانی است. از آنجایی‌ که این سازمان یک سازمان غیردولتی است، نوع قراردادها در آن سازمان به صورت دائم و مدت معین می‌باشد و نیروی رسمی و پیمانی ندارند. اینجا دو مشکل وجود دارد، اول اینکه ما کارمند دولت هستیم و انتقال کارمند دولت به یک سازمان غیر دولتی، غیر قانونی است و برای فرار از این مسئله در بخش نامه به شماره ۱۹۰۰۰/۴۰۰/۹۸ تاریخ ۹۸/۹/۲۳ ذکر شده است که می‌توانیم به سازمان دولتی دیگر منتقل شویم که این هم بر عهده خود کارمند است و یک روال بسیار طولانی و غیر عادلانه است که داشتن پارتی نقش مهمی در آن ایفا می‌کند.

بنابراین اگر قرار بود که ما در یک سازمان غیر دولتی شاغل باشیم یا از طریق پارتی به یک سازمان دیگر منتقل شویم، چه نیازی بود که با این همه زحمت و تلاش در آزمون استخدامی کشوری بدون هیچگونه پشتوانه و پارتی قبول شویم. مسئله دوم این است که اگر بخواهیم در این شرکت جدید بمانیم با توجه به اینکه پیمانی هستیم و از قبل تبدیل وضعیت نشدیم جز نیروهای مدت معین این سازمان خواهیم بود نه نیروی دائم، در نتیجچه هیچ گونه امنیت شغلی نخواهیم داشت.

هیچ کسی جوابگوی زحمات ما برای قبولی در این آزمون استخدامی و کارکرد ۱۰ سال و اندی در بدنه دولت و تعلل در تبدیل وضعیت ما کارمندان نیست در حالیکه این درخواست ما حق قانونی ما است.»

Share