نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس مطرح کرد:

وضعیت نامطلوب آب روستایی در گیلان | افزایش ظرفیت تولید برق در گیلان

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به وضعیت نامطلوب آب روستایی گیلان به ویژه در این شهرستان، گفت: اجرای طرح ۱۰۰۰ روستا نیازمند حمایت دولت و وزارت نیرو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید کاظم دلخوش در مراسم افتتاح از پروژه‌های آب و برق استان گیلان در شهرستان صومعه سرا، اظهار کرد: صومعه سرا از جمله شهرهای فرهنگی گیلان است.

وی به برخی مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: تعرض به اراضی جنگلی شهرستان و وجود ۱۳ رودخانه سبب شده تا با کوچک‌ترین بارندگی در برخی بخش‌های این شهرستان شاهد جاری شدن سیلاب باشیم که این برای مردم مشکلاتی به وجود می‌آورد.

نماینده صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات آب شهری، روستایی، سد، برق و با بیان اینکه نیازمند حمایت و توجه وزارت نیرو هستیم، افزود: تصرفات رودخانه‌ها و آلودگی آب آشامیدنی روستاها مردم گیلان بویژه صومعه سرا را دچار مشکل کرده است.

وی با اشاره به طرح آب روستایی، گفت: وضعیت کیفیت و سلامت آب روستاهای استان گیلان با وجود کرم‌های قلاب دار و منگنز و آهن قابل مصرف نیست.

دلخوش با بیان اینکه نداشتن کنتور آب یکی دیگر از مشکلات روستاییان گیلان به ویژه شهرستان صومعه سرا است، ادامه داد: در شهرستان صومعه سرا نیازمند سه هزار کنتور آب هستیم.

وی گفت: طرح هزار روستا در ۶۰ روستا انجام شده است و برای اتمام آن نیاز به حمایت دولت و وزارت نیرو است.

افزایش ظرفیت تولید برق در گیلان

مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و خلق منابع برای برق منطقه‌ای گیلان، اظهار کرد :۲۱ پروژه برنامه ریزی و تعریف شده است که تاکنون ۱۳ پروژه با اعتباری بیش از ۶۹ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

عظیم بلبل آبادی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۷ تا امروز ۶۴۰ مگا ولت آمپر به ظرفیت پست‌های توزیع گیلان اضافه شد که ۹.۲ ظرفیت استان گیلان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به احداث پست غرب به رشت و خطوط اتصالات مربوطه با بیان اینکه این امر به دلیل تولید در گیلان حائز اهمیت است افزود: ۱۰ پروژه افتتاحی در مناطق مختلف گیلان رشت، لنگرود چابکسر و صومعه سرا انجام می‌شود که ۲۹۵ مگا ولت آمپر به ظرفیت استان اضافه می‌کند.

Share