تلافی ایران طولی نخواهد کشید

واکنش چین و روسیه به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی

رئیس کمیته روابط خارجی سنای روسیه در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی ضمن هشدار درباره افزایش درگیری‌ها گفت که تلافی ایران طولی نخواهد کشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور خارجی سنای روسیه، روز جمعه در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: این[وضعیت] بسیار جدی است و ممکن است درگیری‌های جدیدی را میان آمریکایی‌ها و فعالان افراطی شیعه ایجاد کند.

کاساچف شهادت سردار سلیمانی را «بدترین سناریو» خواند که نشانگر انتقامی از سوی آمریکایی‌ها به خاطر «حملات اخیر به سفارت آمریکا در بغداد» است.

او در ادامه مطرح کرد: متاسفانه، تلافی [از سوی ایران] طولی نخواهد کشید. اما من خوشحال خواهم بود که اشتباه کرده باشم، چراکه شروع جنگ‌ها آسان اما پایان بخشیدن به آن‌ها سخت است.

واکنش این مقام روسی پس از این مطرح می‌شود که پنتاگون در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

وزارت خارجه چین: آمریکا و ایران خویشتن‌داری کنند

روزنامه نشنال پست، وزارت امور خارجه چین در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، اعلام کرد چین همواره با اعمال زور در روابط بین‌المللی مخالف است.

گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت که چین از طرف‌های مربوطه، به ویژه آمریکا می‌خواهد که آرام باشند و خویشتن‌داری کنند تا از افزایش بیشتر تنش‌ها جلوگیری شود.

او افزود: باید از صلح و ثبات در خاومیانه حمایت کرد.

Share