مهندس گل‌سرخی خبر داد:

همایش ارتقای فرهنگ ترافیک در گیلان برگزار می‌شود | رفتارهای پرخطر با آموزش قابل‌کنترل هستند

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان گفت: همایش ارتقای فرهنگ ترافیک و مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات انشاء دانش‌آموزی با محوریت ایمنی راه‌ها، ۶ بهمن‌ماه در رشت برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مهندس ابراهیم گل‌سرخی با اشاره به‌ عنوان همایش اظهار کرد: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم اجتماعی کشور و همه دلسوزان، آمارهای نگران‌کننده و تأسف‌بار آسیب‌های انسانی، اجتماعی و اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی و از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند انسانی و درنهایت تحمیل هزینه‌های بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر بر پیکره جامعه است و اگر آموزش‌ها را به سمت نوجوانان و جوانان سوق دهیم، کاری ریشه‌ای و ماندگار صورت می‌گیرد.

رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان با تأکید بر ضرورت بسترسازی فرهنگی برای بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی یادآور شد: آرمان جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها که در حوزه کاهش سوانح رانندگی فعالیت می‌نماید، حمل‌ونقل بدون حادثه است.

 گل‌سرخی، نظام مراقبت‌های اجتماعی مدرسه محور را، یک اصل مهم برشمرد و ادامه داد: در راستای اهداف جمعیت، این بار همایش ارتقای فرهنگ ترافیک را در جمع پرشور آینده سازان عزیز برگزار می‌کنیم و ساعت ۹.۳۰ صبح روز ششم بهمن ماه جاری، در سالن اجتماعات دبیرستان استعدادهای درخشان، پذیرای مهمانان گرانقدر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این همایش از منتخبان مسابقات انشاء دانش‌آموزی، با محوریت ایمنی راه‌ها، تقدیر خواهد شد، افزود: امیدواریم، آموزش‌هایی را که از مدارس آغاز کرده‌ایم، موجب ارتقای فرهنگ ترافیکی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری، با اشاره به این‌که در این فراخوان ۲۴ مقاله به مرحله داوری رسیدند و  ۴ اثر با نظر هیات داوران برگزیده شدند، گفت: بنده قدردان همه مربیان، معلمان، دانش آموزان و خانواده‌های ارجمندشان هستم و از معاضدت دکتر جهان‌آرای مدیرکل محترم و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان، مهندس سراجی تشکر می‌کنم.

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان، اطلاعات دیداری یعنی دیدن و دیده شدن را یکی از پیش‌نیازهای اساسی برای تمام استفاده‌کنندگان از راه‌ها عنوان کرد و گفت: گزارش سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان می‌سازد که حدود ۹۰ درصد از اطلاعات رانندگان، حین رانندگی، دیداری است که در طول شبانه‌روز با مشاهده رنگ‌ها و انعکاس نور تأمین می‌گردد.

وی در همین زمینه یادآور شد: استفاده از مواد بازتابنده نور در شب به‌شرط وجود نور کافی، می‌تواند تا چندین برابر مسافت دید، تصمیم‌گیری (فاصله طولی) را افزایش دهد.

گلسرخی بابیان اینکه تاکنون رفتارهای پرخطر بسیاری شناسایی‌شده‌اند که با تلنگر اطلاع‌رسانی و آموزش، قابل‌کنترل هستند، متذکر شد: حوادث جاده‌ای سالانه ۵۱۸ میلیارد دلار در سطح جهان خسارت به‌جا می‌گذارد و پیش‌بینی می‌شود، آسیب‌های جاده‌ای تا سال ۲۰۳۰ به پنجمین علت مرگ در جهان تبدیل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد استفاده از لباس‌های مناسب و مجهز به مواد بازتاباننده نور برای تمامی مدارس استان، در شیوه‌نامه پوشاک فرم دانش آموزان، به‌عنوان یک برنامه در سال تحصیلی آتی پیش‌بینی گردد.

Share