فرمانده مرزبانی کشور در مرز آستارا:

مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان مرز صلح و دوستی است | افزایش ۶۰ درصدی کشفیات مواد مخدر

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرز زمینی آستارا با ژنرال پالکوونیک الچین قلی اف، فرمانده مرزبانی کشور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار قاسم رضایی بعد از ظهر یکشنبه در جریان دیدار با ژنرال «پالکوونیک الچین قلی اف» در محل گذرگاه مرزی آستارا، با اشاره به گستردگی مرزهای کشورمان با جمهوری آذربایجان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان ۷۵۰ کیلومتر مرز مشترک با ۴ دروازه فعال مرزی دارد.

وی با اشاره به میانگین تردد قانونی روزانه در مرزهای مشترک دو کشور عنوان کرد روزانه حدود ۸هزار نفر از پرهای دو کشور تردد می کنند و ارتباط و تعامل بسیار مناسبی در این زمینه تعریف شده و ممتازی بین مرزبانان، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو کشور وجود دارد.

سردار رضایی با اشاره به روابط بسیار خوب میان مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: مرزبانان دو کشور در خط اول ارتباط بین دو کشور هستند و میان دو کشور نشست‌های مختلف مرزی و مفیدی برگزار می‌شود و این نشست‌ها همواره سازنده و اثرگذار بوده‌اند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمادگی مرزهای دو کشور جهت سرمایه گذاری سرمایه گذاران در شهرهای مرزی دو کشور همسایه بیان کرد: در نشست مشترکی که در شهر مرزی آستارای جمهوری آذربایجان برگزار شد، توافقات مفیدی حاصل شد که در توسعه روابط دو کشور اثر گذار است.

رضایی از نشست مشترک دو جانبه ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین نشست مشترک سه جانبه فرماندهان مرزبانی ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه، خبر داد و افزود: در نشست مشترک امروز حضور نظامیان خارجی در منطقه، تسهیلات مرتبط با ترددهای مرزی، ترابری و تجاری مربوط به اتباع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به آمار کشفیات از ابتدای سال جاری بیان کرد: امسال بیش از ۷۷ تن مواد مخدر که عمدتا با درگیری همراه بوده توسط مرزبانی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰درصد افزایش دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه ملت های جهان باید از دولت های خود مبارزه با مواد مخدر را مطالبه کنند، گفت: کشورهای غربی و اروپایی تا کی می خواهند تماشاگر گسترش فساد و فروش مواد مخدر باشند و هیچ کمکی در مقابله با مواد مخدر نداشته باشند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار داشته و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی، ۱۵ کیلومتر مرز دریایی و ۳۲ کیلومتر مرز خاکی با جمهوری آذربایجان دارد.

Share