فرماندار صومعه سرا در جلسه مجمع سلامت شهرستان؛

مراکز بهداشتی صومعه‌سرا از نظر فضا، تجهیزات و امکانات وضعیت مناسبی ندارند

دومین جلسه مجمع سلامت شهرستان صومعه سرا به ریاست سیدجلال سیدمحمدی فرماندار صومعه سرا و با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سیدمحمدی در این جلسه، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و حادثه کرمان، اظهار کرد: این حوادث روزهای غمگینی را برای هموطنان ما در کشور و جهان پدید آورده است.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت  و برنامه های دولت تامین بهداشت و سلامت جامعه است، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح سلامت بیشترین توجه، امکانات و اعتبارات را از آغاز به کار به این حوزه اختصاص داده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه این طرح متاسفانه بواسطه فرآیندهای بین المللی با مسائل و مشکلاتی مواجه شد، خاطرنشان کرد: توجه و اهمیت دولت به حوزه بهداشت و درمان قابل توجه بوده و هست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف شورای سلامت، اجتماعی کردن موضوع بهداشت است، گفت: همه باید در اجرا و تمکیل این فرآیند کمک کنند، از نهاد خانواده تا نهادهای اجتماعی که در جامعه شکل می گیرند لازم است در حوزه بهداشت وسلامت نقش ایفا کنند.

سیدمحمدی با اشاره بر اینکه سلامت و بهداشت صرفا به یک اداره اختصاص ندارد و همه اقشار جامعه، نهادها، با این موضوع درگیر هستند، تصریح کرد: برای ایفای درست نقش در این حوزه، آگاهی نیاز است.

وی به بازدیدهای خود از مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: همکاران ما در مراکز بهداشتی ایثارگرانه در حال ارائه خدمات هستند. صومعه سرا علی رغم برخورداری از پیشینه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و…در بین شهرستان های استان، با وضعیت نامناسبی از امکانات، فضا و تجهیزات مواجه است.

سیدمحمدی با بیان اینکه با به روز بودن تجهیزات، بهتر می توان در راستای اشاعه بهداشت و سلامت جامعه خدمات ارائه داد، ادامه داد:  توجه متولیان امر در این خصوص نیاز است.

وی با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا یکی از پیرترین شهرستانهای استان است، گفت: این موضوع بیان کننده امید به زندگی، بالابودن سطح سلامت شهرستان است.

سیدمحمدی با بیان اینکه کاهش موالید موضوعی است که در سطح کشور به آن مبتلا هستیم، اضافه کرد:  نیازمند برنامه ریزی، اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه رشد موالید هستیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به بهداشت مطلوب باید همه پای کار و میدان عمل باشند، گفت: باید از تمام ظرفیتها برای رسیدن به بهداشت مطلوب مورد انتظار،  استفاده کرد.

Share