با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان؛

مراسم اختتامیه رقابت های زورخانه ای پیشکسوتان کشور در رشت برگزار شد

مراسم اختتامیه رقابت های زورخانه ای پیشکسوتان کشور شامگاه پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، امشب در مراسم اختتامیه رقابت های زورخانه ای پیشکسوتان کشور که در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت برگزار شد، شرکت کردند.

استاندار گیلان در این مراسم اظهار داشت: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی نشان از تاریخ کهن ایران زمین دارد که به یقین مروت، جوانمردی و اخلاق را در اذهان جامعه تداعی می کند.

وی افزود: به طور حتم جامعه امروز بشری در سراسر جهان نیاز به ارتقاء شاخص های اخلاقی ، انسانی و کرامت بالای جوانمردی دارد که به دلیل همین ویژگی ها، این ورزش در ایران نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.
در این مراسم محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی و مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش زورخانه ای نیز حضور داشتند.
اجرای سرودهای محلی در وصف میرزاکوچک جنگلی و ایران، اجرای نمایش توسط هنرمندان گیلانی و اجرای نمایش ورزش زورخانه ای توسط تعدادی از ورزشکاران این رشته از مهمترین برنامه های آیین اختتامیه این دوره از مسابقات بود.

همچنین در پایان مراسم اختتامیه مسابقات ورزش زورخانه ای قهرمانی پیشکسوتان کشور، از سوی مسئولان فدراسیون، شال پهلوانی و لوحی به رسم یادبود به دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان اهداء شد.

این رقابت‌ها با حضور ۴۲۰ تن از پهلوانان نامی کشور در قالب ۲۲ استان از روز چهارشنبه یازدهم دی‌ماه در سالن تختی مجموعه ورزشی عضدی رشت آغازشده است.

این رقابت‌ها در چهار رده سنی برگزار شده که تیم گیلان در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال موفق به کسب مقام قهرمانی شده و با برگزاری مراسم اختتامیه در رده‌های سنی ۵۱ تا ۶۰ سال، ۶۱ تا ۶۵ سال و ۶۶ تا ۷۰ سال در رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و میانداری انفرادی این مسابقات به پایان می‌رسد.

Share