فرماندار فومن در جلسه کمیته برنامه ریزی و سند توسعه:

مجموع اعتبارات فومن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است|کشاورزی، گردشگری و صنعت سه محور سند توسعه

جلسه کمیته برنامه ریزی و سند توسعه شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان و با حضور مسئولین استانی و روسای ادارات شهرستان فومن در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  جلسه کمیته برنامه ریزی و سند توسعه شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان و با حضور مسئولین استانی و روسای ادارات شهرستان فومن در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این جلسه که به آخرین اصلاحات اعتبارات شهرستانی و همچنین تبیین سیاست های سند توسعه شهرستانی اختصاص داشت، پیرامون آخرین تحولات اعتبار پروژه های شهرستان فومن تصمیم گیری شد.

زحمتکش دبیر شهرستانی سازمان برنامه و بودجه با بیان این که این جلسه با موضوع سند توسعه شهرستان و جایگاه برنامه ریزی در بودجه بندی برگزار می شود، به لزوم پیگیری ادارات برای افزایش میزان تخصیص اعتبارات پروژه های خود اشاره کرد.

حسینی نثار کارشناس سازمان برنامه بودجه در این جلسه ضمن تشریح ویژگی های سند توسعه شهرستان فومن در سه بخش کلیات، روش انجام کار و جایگاه شهرستانی در آمایش، به بسترها و الزامات قانونی سند توسعه شهرستانی پرداخت و افزود: برای انجام کار نیازمند شناخت وضع موجود در شهرستان، ترسیم وضعیت مطلوب و هدف گذاری توسعه ای و سپس انجام اقدامات و پروژه های اولویت دار هستیم.

وی افزود: کارگروه های تخصصی سند توسعه شهرستان متشکل از ۱۲ نفر از مدیران شهرستان است که به احصای قابلیت ها و چالش های توسعه، تدوین چشم انداز، اهداف، اقدامات اجرایی و تعیین پروژه های می پردازند.

حسینی نثار با اشاره به این که در استان گیلان چهار ناحیه برای مطالعه آمایش سرزمین تعیین شده، سیاست های چهارگانه در تقسیمات خرد طبیعی را شامل رشد، توسعه، پالایش و تثبیت عنوان کرد.

وی در انتها افزود: تخصص های شهرستان فومن در افق برنامه آمایش عبارتند از گردشگری، کشاورزی، صنایع و تولیدی.

محمدرضا محسنی فرماندار فومن در این جلسه با بیان این که این آخرین جلسه اصلاح اعتبارات شهرستان است، افزود: پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا با هم افزایی و پیگیری مسئولین تکمیل و در دهه مبارک فجر افتتاح و آماده بهره برداری شوند.

وی با بیان این که مجموع اعتبارات شهرستان در سه بخش تملک دارایی های استانی، سه درصد نفت و جزء ۱۴ بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان می شود، افزود: اعتبار در بخش تملک دارایی ۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان، با تخصیص ۴۰ درصد، از محل سه درصد نفت ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان با تخصیص ۱۰ درصد و همچنین از محل جزء ۱۴ به میزان ۱۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان می باشد. همچنین ۸۷۰ میلیون تومان اعتبارات ملی با تخصیص ۱۰۰ درصد و ۱۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل توازن منطقه ای با تخصیص ۲۵ درصد ابلاغ گردیده است.

محسنی ضمن تشریح جزئیات اعتبارات و سهم دستگاه ها بر لزوم پیگیری روسای ادارات برای جذب حداکثری اعتبارات برای دستگاه خود تأکید کرد و با اشاره به این که میانگین کل تخصیص در استان ۳۰ درصد است، افزود: روسای ادارات باید پیگیر تخصیص اعتبارات استانی خود باشند و در صورتی که به اندازه میانگین جذب استانی قادر به جذب اعتبارات شوند عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

فرماندار شهرستان ضمن اعلام این که یکی از ملاک های ارزشیابی مدیران میزان جذب اعتبارات پروژه ها است، افزود: مسئولین شهرستان نسبت به دریافت اعتبارات استانی خود اقدام و نتیجه عملکرد خود را گزارش دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سند توسعه شهرستان و بیان مزایای آن برای کمیته برنامه ریزی، سه محور عمده سند توسعه شهرستان فومن را کشاورزی، گردشگری و صنعت برشمرد و ضمن پرداختن به لزوم توجه به آموزش سلامت، آب و محیط زیست، خواستار کار کارشناسی ادارات با چشم انداز ۱۰ ساله در حوزه سه محور اصلی سند توسعه شهرستان شد.

وی با بیان این که افزایش تولید برنج، چای، نوغان، زراعت چوب و گیاهان دارویی در کنار ابتکارات درآمد زایی نظیر پرورش گل محمدی باید در دستور کار شهرستان قرار بگیرد، توسعه پروژه های آبخیزداری را مورد توجه قرار داد و خواستار پیگیری پروژه های آبخیزداری شهرستان به منظور کاهش میزان رانش ها و تخریب های ناشی از بارندگی و سیلاب شد.

Share