رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان؛

مجلس چراغ هدایت دولت و مظهر اراده ملی است | نظارت استصوابی بازنگری یا برداشته شود

رمضانپور نرگسی با تاکید بر اینکه نظارت استصوابی بازنگری یا برداشته شود، گفت: وقتی محدودیت‌هایی ایجاد شود افرادی که احساس مسئولیت می کنند، نمی آیند و یا ردصلاحیت می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد رمضانپور نرگسی رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عموما در هر نظام سیاسی به ویژه نظام هایی که در آن انقلاب شده است، آنها از ارزش‌های خود مدتی پس از انقلاب فاصله می گیرند، اظهار کرد: زیرا عاشقان خدمت جای خود را به عاشقان قدرت می دهند اما بنده همیشه گفتم قانون اساسی ایران، برترین قانون اساسی جهان و میثاق ملی ایرانیان است.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: اصل پنجم، ششم و هفتم قانون اساسی اختصاص به قوه مقننه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌خواهم در مورد بدعت‌ها صحبت کنم، افزود: آنچه اکنون اهمیت دارد ماهیت قانون اساسی است و باید قضاوت را بر عهده مردم بگذاریم. هویت اصلی انتخابات مجلس چیست؟! آنچه که در حال حاضر وجود دارد نشان می‌دهد که مجلس در چله انقلاب نتوانسته اثر گذار باشد.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان گیلان با اشاره بر اینکه همیشه مجلس در نظام های سیاسی و دموکراتیک جهان اهمیت دارد، افزود: زیرا مجلس محور تصمیم گیری‌ها، قانون گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، انتخاب دولتها و نظارت بر عملکرد دولت و دستگاه های اجرایی است.

رمضانپور نرگسی افزود: مجلس جایگاه بسیار مهمی دارد و می توان با قاطعیت عنوان کرد که مجلس چراغ هدایت دولت و ملت و مایه حضور و مشارکت مردم واقعی در تصمیم گیری‌ها و نیز مظهر اراده ملی است.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان گیلان تصریح کرد: انتخابات و انتخاب نماینده اصلح مانع از انحرافات در نظام سیاسی خواهد شد و از طرف دیگر انتخابات فرصتی برای مردم ایجاد می کند که عملکرد نمایندگان در دوره ۴ ساله را بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه نفس انتخابات یعنی اهمیت قائل شدن به شعور سیاسی ملت، یادآور شد: انتخابات اگر بر پایه آزادی و دموکراسی باشد، سبب تقویت پایه‌های مردمی در نظام سیاسی خواهد شد و اینگونه انتخابات سبب می شود که میدان رای برای سلیقه های مختلف و حتی سلیقه‎های جدید باز باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه انتخابات به تناسب اقتضائات زمانی، فرآیند خودش را دارد، افزود: هرچه مشارکت گسترده باشد مشروعیت مجلس و ریاست جمهوری بالاتر می رود و سبب می شود که کشور از گردنه هایی که دشمنان داخلی و خارجی ایجاد کرده اند به راحتی عبور کند.

مجلس هر دوره ضعیف‌تر از دوره قبل شده است

رمضانپور نرگسی در مورد عملکرد مجلس در دوره های قبل نیز اظهار کرد: در چهار دوره اول مجلس شورای اسلامی نظارت استصوابی نداشتیم و افرادی مراجع چهارگانه آنها را تایید یا رد می کردند اما از مجلس پنجم نظارت استصوابی شکل گرفت و قانونی شد که البته همان زمان داستان‎های خودش را داشت و بحث هایی نیز مطرح گردید.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به جای مجلس سنا تشکیل شده، گفت: شورای نگهبان از مجلس هفتم دایره ها را برای ورود افراد به مجلس شورای اسلامی تنگ‌تر کرد و هر دوره که گذشت محدودیت‌ها بیشتر شد و حتی معتمدین مردم در یک حوزه نیز باید به تایید هیات نظارت برسند که متاسفانه سبب شده تا مجلس هر دوره ضعیف‌تر از دوره قبل باشد و نمایندگان واقعی مردم پشت درب مجلس قرار بگیرند.

رمضانپور نرگسی با تاکید بر اینکه نظارت استصوابی بازنگری یا برداشته شود، گفت: وقتی محدودیت‌هایی ایجاد شود افرادی که احساس مسئولیت می کنند، نمی آیند و یا ردصلاحیت می شوند.

وی افزود: قوانین مصوب مجلس باید به تصویب شورای نگهبان برسد و اختلاف نظر مجلس با شورای نگهبان را مجمع تشخیص مصلحت نظام حل می کرد که متاسفانه در دوره ششم لوایح اقتصادی به نفع مجلس تایید می شد و بقیه لوایح یا رد می شد یا همانجا می ماند.

این فعال سیاسی در مورد اینکه چگونه باید مشارکت را بالا ببریم گفت: لیدرهای مخالف اصلاح طلبان بیشتر علاقه دارند که مشارکت کم باشد و جمعیت کمی پای صندوق رای بیایند و متاسفانه تشویق می کنند که مردم مشارکت نداشته باشند و علنی نیز آن را عنوان می کنند.

وی با قدردانی از عملکرد غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی سرلیست امید در سال ۹۴ اظهار کرد: ایشان فردی اجرایی و آشنا به قوانین است که مجلس را خوب می شناسد و تحلیل های درست انجام می‌دهد و خیلی بیشتر اصلاح طلبان مجلس عملکرد بهتری داشته است.

Share