در نشست بررسی سیلاب‌های شهرستان رودسر عنوان شد؛

لزوم رفع مشکل آب گرفتگی در منطقه چینی‌جان|پیش‌بینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری گیلان

نشست بررسی سیلاب‌های شهرستان رودسر با حضور مدیران استانی و شهرستانی روز گذشته در این فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست بررسی وضعیت آثار و تبعات سیلاب های اخیر در شهرستان رودسر به ریاست فرماندار و با حضور نماینده مردم شهرستانهای رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، معاون برنامه ریزی آب منطقه‌ای استان گیلان و جمعی از مسئولین شهرستان در دفتر کار فرماندار رودسر برگزار شد.

حسین اسمعیل پور فرماندار شهرستان رودسر در این نشست با بیان اینکه آب منطقه ای طرح‌ها و برنامه های خود را در زمینه کاهش آسیب های سیلاب در شهرستان به فرمانداری ارائه دهد گفت: با ارائه طرح  از سوی آب منطقه ای پروژه‌ها با توانمندی محلی، شرکت های تعاونی و شرکت های دانه بندی موجود در شهرستان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: رفع مشکل آب گرفتگی ورودی شهر در منطقه چینی‌جان توسط آب منطقه ای پیگیری و راهکار مناسب برای برون رفت مشکل ارائه نماید.

نماینده عالی دولت در شهرستان رودسر در ادامه به نگهداری و حفاظت پل‌ها در رودخانه‌های سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: شرکت های دانه بندی مستقر در حاشیه رودخانه‌ها موظف اند نسبت به نگهداری و حفاظت پل ها اقدامات لازم را انجام دهند.

اسمعیل پور در خصوص واگذاری زمین طول لات به خسارت دیدگان سیل کاکرود گفت: شرکت آب منطقه ای در اسرع وقت نسبت به واگذاری زمین طول لات اقدام نماید.

پیش‌بینی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری گیلان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان نیز در این نشست با اشاره به مصوبات پروژه‌های عمرانی استانداری گیلان در سال جاری اظهار کرد: در مجموعه استان، بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیش‌بینی‌شده است.

محمدرضا نازک‌کار با اشاره به اینکه بخشی از کارها به‌صورت امانی توسط راهداری با استفاده از ماشین‌آلات موجود دائمی و مستمر صورت می‌گیرد، افزود: بخشی از کارها و امور نیز باید به‌صورت پیمانی صورت گیرد که این مستلزم داشتن اعتبار و تخصیص کافی است تا پیمانکار هم بتواند به‌موقع پاسخگوی قراردادی که با دستگاه‌های اجرایی دارند باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ابرار در استان برای آماده‌سازی و احداث آسفالت راه‌های روستایی تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح در رودسر ۴۰ درصد بوده و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تلاش می‌شود به میزان بهره‌برداری راه‌های آسفالته اضافه کنیم.

Share