اکبر ترکان: فضای سیاسی با اقدامات رئیسی به نفع اصولگرایان است

عملکرد ضعیف روحانی باعث تضعیف جایگاه اصلاح‌طلبان شد|رئیسی جرأت برخورد با گردن‌کلفت‌ها را دارد

ترکان گفت: رئیسی با برخورد با گردن‌کلفت‌ها و افراد فاسد نشان داده است که جرات برخورد با این دست افراد را دارد؛ از این رو اصولگرایان با اتکا به چنین رویکردهایی یک نمره مثبتی در کارنامه‌شان ثبت شده که ناشی از رویکرد مقابله با فساد رئیس جدید قوه قضائیه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تابناک، عضو موسس حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ۴ سال اول دوران روحانی از جهت کنترل تورم، نرخ رشد، ایجاد اشتغال و همچنین اصلاح روابط بین‌المللی که منجر به امضای توافقنامه برجام شد بسیار پرافتخار بود، گفت: عملکرد صعیف روحانی در دوره دوم ریاست‌جمهوری جایگاه اصلاح‌طلبان را بین مردم تضعیف کرده است.

«اکبر ترکان» درباره فضای پیش روی جریانات سیاسی برای حضور در انتخابات مجلس و پیش بینی اش از نتیجه انتخابات اسفندماه سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر به مانند همیشه رقابت بین گروه‌های سیاسی وجود دارد و به طور شاخص دو جبهه اصلی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با هم کماکان رقابت خواهند کرد و تلاش می کنند کرسی بیشتری از مجلس کسب کنند.

اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به دوره مدیریت روحانی افتخار کنند

وی با بیان آنچه در دولت های یازدهم و دوازدهم گذشته و به عنوان عملکرد از سوی روحانی و همکارانش در دولت تدبیر و امید برجای مانده است، افزود: شرایط فعلی به گونه‌ای است که اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به دوره مدیریت آقای روحانی افتخار کنند که این رویه بدون شک روند حضور در انتخابات را برای آنها دشوار خواهد کرد.

مشاور ارشد سابق رئیس جمهور تصریح کرد: اگرچه ۴ سال اول دوران روحانی از جهت کنترل تورم، نرخ رشد، ایجاد اشتغال و همچنین اصلاح روابط بین‌المللی که منجر به امضای توافقنامه برجام شد بسیار پرافتخار بود و کارنامه قابل قبولی برای دولت در این ۴ سال وجود داشت، اما در دوره دوم دولت تدبیر و امید متاسفانه ما شاهد آن نبودیم.

اصلاح طلبان موقعیت خوبی برای مجلس ندارند

ترکان درباره اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس دارد و در این بین خیلی شانسی برای اصلاح‌طلبان قائل نیستند و این موضوع هم مستقیم به عملکرد مجلس و دولت بر می گردد، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در حال حاضر به دلیل اینکه کارنامه دوره دوم روحانی چندان درخشان نیست در موقعیت خوبی قرار ندارند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان اگرچه روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانند، ولی چون مدافع وی بودند در نتیجه باید عملکرد دولتی را که روحانی آن را اداره می‌کند جز کارنامه خودشان محسوب کنند.

مقایسه عملکرد روحانی و رئیسی

این فعال سیاسی اعتدالگرا که در دوره اول ریاست جمهوری روحانی جزو حلقه اولیه ستاد انتخاباتی او بود، گفت: اگرچه ارتباط میان حضور اصلاح‌طلبان و حمایت از روحانی روندی مستقیم نیست، اما این موضوع منجر به این می‌شود که اصلاح‌طلبان در رقابت جدید نتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

ترکان با اشاره به وجود یک متغیر مهم در روند انتخابات که می تواند در نهایت نتیجه رقابت های سیاسیون برای انتخابات مجلس را تعیین کند، اظهار کرد: رقیب انتخاباتی «حسن روحانی» یعنی «سید ابراهیم رئیسی» از وقتی که رئیس قوه قضائیه شده، عملکرد خوبی از نظر مردم داشته است و این می تواند یک تاثیر مطلوب برای جناح سیاسی حامی وی در رقابت های انتخابات مجلس داشته باشد.

رئیسی جرأت برخورد با گردن‌کلفت‌ها را دارد

وی اضافه کرد: رئیسی با برخورد با گردن‌کلفت‌ها و افراد فاسد نشان داده است که جرات برخورد با این دست افراد را دارد؛ از این رو اصولگرایان با اتکا به چنین رویکردهایی یک نمره مثبتی در کارنامه‌شان ثبت شده که ناشی از رویکرد مقابله با فساد رئیس جدید قوه قضائیه است.

عضو موسس حزب اعتدال و توسعه که اصلی ترین حزب حامی ریاست جمهوری «حسن روحانی» محسوب می شود، خاطر نشان کرد: به طور حتم، اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به کارنامه دوره دوم «حسن روحانی» افتخار کنند و این روند شرایط را به نفع اصولگرایان تغییر داده است و فضای انتخابات را برای پیروزی آنها در انتخابات اسفند ماه مجللس مهیا کرده است.

Share