به دلیل کوتاهی و قصور وزیر راه این پروژه تعطیل شده و نیمه کاره باقی مانده است

شکایت داداشی از وزیر راه به کمیسیون اصل ۹۰ درباره قرارداد ساخت راه‌آهن آستارا-آستارا

ولی داداشی نماینده آستارا از طرح شکایت خود از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به انعقاد قرار داد ساخت راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و آذربایجان در سال ۹۵، گفت: به دلیل کوتاهی و قصور وزیر راه این پروژه تعطیل شده و نیمه کاره باقی مانده است.

وی افزود: به دلیل تعطیلی پروژه و سوء استفاده طرف آذری بنده طرح شکایتی را از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  مطرح کرده‌ام  و خواسته بنده این است که هر چه سریعتر جلوی سوء استفاده طرف آذربایجانی در این پروژه بین المللی که باید ۶۲ میلیون دلار در آن سرمایه گذاری شود را بگیرند.

نماینده آستارا در مجلس تصریح کرد: طرف آذربایجانی طبق قرارداد زمانی می‌تواند از پروژه بهره‌برداری کند که پروژه به طور کامل تکمیل شود اما طرف آذری با ۲۰ میلیون دلار یک سوم پروژه را اجرا کرده و در حال استفاده از این بخش است و متأسفانه تا کنون هیچ واکنشی از طرف وزیر راه، مدیر عامل راه‌آهن و شرکت ساخت توسعه مشاهده نشده است.

داداشی بیان داشت: تخلفات دیگری نیز در اجرای این پروژه رخ داده که امیدواریم مسئولین ذیربط هر چه سریعتر به آن ورود کنند و جلوی آن را بگیرند.

Share