در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای رشت مطرح شد؛

شهرداری از یک اداره کل ۱۱۵ میلیارد تومان طلب دارد | اختیارات مدیران مناطق کم است

در جریان بررسی چند لایحه شهرداری رشت در کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، اعضای این کمیسیون تاکید کردند؛ در تنظیم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری رشت، سیاستگذاریهای بودجه نویسی باید تغییر پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت جذب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا هنگام بررسی لایحه افزایش اعتبار نگهداری فضای سبز و پس از اعلام تغییر کدهای مرتبط در این زمینه، گفت: سوالی که برای من مطرح بوده، این است که چرا ردیف هایی که اعتبار از آنها برداشته شد، هزینه کردها صفر است؟ اگر این طرح و پروژه ها لازم نبوده چرا اساساً در بودجه لحاظ شده و اگر مهم بوده چرا فعالیتهای عمرانی مرتبط با آنها در سال ۹۸ انجام نشده است؟

وی ادامه داد: به نظر من این موضوعات نشان می دهد که شهرداری رشت در بودجه نویسی سال ۱۳۹۹ با لحاظ کردن شرایط اقتصادی، باید دقت بیشتر صورت دهد.

حجت جذب همچنین خاطر نشان کرد: مسئله دیگر این است که باید به سمت جذب سرمایه گذار برویم. باید در بودجه سال آینده سیاستگذاریها در زمینه سرمایه گذاری تغییر یابد و برای جذب سرمایه گذار انگیزه ایجاد گردد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت همچنین تاکید کرد: اگر ما می خواهیم در زمینه تحقق بودجه به ویژه بودجه مناطق پنجگانه موفق شویم باید اختیارات مدیران مناطق نیز افزایش یابد.

وی گفت: در شرایط کنونید، وقتی مدیر یک منطقه نمی تواند از پس هزینه های منطقه خود بر آید چگونه می تواند در تحقق بودجه موفق شود؟

پروژه‌های اولویت‌دار تکمیل شوند

در ادامه دکتر احمد رمضانپور هم با اشاره به اینکه کار خانم سیاوش و همکاران ایشان در زمینه تنظیم بودجه سخت و حساس است، گفت: اگر قرار باشد بودجه ای که نوشته می شود، محقق نشود چه فایده ای دارد؟

وی ادامه داد: تاکنون ۴۴ درصد بودجه ۹۸ شهرداری محقق شده و ما باید در ماه های پیش رو ۵۶ درصد آن را محقق کنیم، بنابراین باید کار و تلاش مضاعف شود تا این کسری جبران گردد.

این عضو شورا با اشاره به اینکه شهرداری عوارض بسیاری از شهروندان طلب دارد، گفت: چند بار به آقای شهردار تذکر داده شد که مطالبات شهرداری را پیگیری کنند.

رمضانپور با توجه به فربه بودن مجموعه اداری شهرداری از نظر تعداد پرسنل، گفت: شهرداری رشت هم اکنون در پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز مانده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز نیست ۲۰۰ یا ۳۰۰ پروژه را در سال استارت بزنیم، گفت: باید پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بسیاری دارند، مشخص شوند و اولویتها هم معلوم باشد و سپس بر اساس اولویتها پروژه ها تکمیل شوند. ممکن است پروژه ای که پیشرفت بسیاری دارد اولویت اجرا نباشد، بنابر این در بودجه پروژه هایی مد نظر قرار گیرند که اولویت اصلی شهر هستند.

شهرداری از یک اداره کل ۱۱۵ میلیارد تومان طلب دارد

اسماعیل حاجی پور هم گفت: من بارها گفته ام که بودجه ای بنویسیم که بتوانیم محقق کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت افزود: دلیل اینکه بودجه محقق نمی شود این است که انگیزه لازم برای پیگیری وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: آلان ما از ادارات بسیاری طلب داریم اما طلب ما را نمی دهند، ما تنها از یک اداره کل ۱۱۵ میلیارد تومان طلب داریم. خب باید اینها وصول شود. اگر وصول شود چرخ شهرداری به گردش در می آیند.

حاجی پور گفت: چطور می شود که اداره ای که از شهرداری طلب دارد حساب ما را مسدود می کند یا حکم توقیف اموال شهرداری را از محاکم قضایی می گیرد اما شهرداری نمی تواند طلب خود را وصول کند؟

در همین زمینه حجت جذب از رئیس شورای اسلامی رشت خواست تا پیگیر بیش از ۱۷۲ میلیارد تومان طلب شهرداری که در کمیسیون ماده ۷۷ رای هم برای پرونده های مختلف مرتبط صادر شده، باشد.

اسماعیل حاجی پور هم قول داد که این موضوع را با جدیت دنبال کند.

گفتنی اینکه در این نشست با لایحه افزایش کمک به انجمن بیماران دیالیزی از ۱۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان، لایحه تقسیط بدهی همسر یک کارمند بازنشسته شهرداری با شرایط تقسیط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت، افزایش اعتبار نگهداری فضای سبز رشت و تغییر کد تامین اعتبار تکمیل ساختمان درمانگاه بیماران هموفیلی موافقت شد.

Share