معاون وزیر کشور در بازدید از چوکا؛

سهامداران چوکا پیگیر مشکلات در سطح ملی باشند

بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر اظهار داشت: حمایت از کارگران این مجموعه که زندگی خودشان را در این مجتمع گذاشته اند وظیفه ما است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بابک دین پرست در سفر به رضوانشهر با همراهی معاون اقتصادی استاندار گیلان، فرماندار رضوانشهر و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از قسمت های مختلف شرکت صنایع چوب و کاغذ چوکای رضوانشهر بازدید و در نشستی با مدیران این شرکت و مسئولان استان و شهرستان، مسائل پیش روی این شرکت را بررسی کرد.

دین پرست با تأکید براین مطلب که حمایت از کارگران این مجموعه که زندگی خودشان را در این مجتمع گذاشته اند وظیفه ما است، تاکید کرد: با توجه به سابقه مجتمع صنایع چوب و کاغذ چوکا در کشور نیاز است سهامداران اصلی این مجموعه (شستا و صندوق بازنشستگان)  و برنامه های اجرایی و آینده این شرکت را  تبیین نمایند.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه شش هراز و ۶۴۰  متر مکعب انواع تخته لایه های سه لا، پنج لا، هفت لا، نه لا و یازده لا را تولید می کند که در حال حاضر به علت عدم وجود مواد اولیه مناسب تولید تخته چندلا غیر فعال می باشد.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار تن، ظرفیت عملی ۱۱۰ هزار تن و ظرفیت قابل دسترس ۵۰ هزار تن تولید انواع کاغذ فعال است.

عمده مشکلات این مجتمع صنعتی؛ تامین مواد اولیه، تفکیک چوکا از جنگل شفارود بدون تکمیل زنجیره ارزش، قدیمی بودن ماشین آلات و فرسودگی خط تولید، عدم بروز رسانی تکنولوژی و سرمایه گذاری به موقع، عدم وجود منابع مالی و سرمایه در گردش(نقدینگی)، بالا بودن قیمت تمام شده محصول تولیدی به دلیل ظرفیت پایین تولید و امکان استفاده از تسهیلات بانکی می باشد.

مجتمع صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکای رضوانشهر) واقع در کیلومتر ۳۴ جاده انزلی به آستارا در شهرستان رضوانشهر واقع است.

Share