اعزام ۶۰ تیم عملیاتی به محل سانحه

تعداد دقیق مسافران و خدمه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی مشخص شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که بر اساس گزارش دقیق اولیه سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه سوار این هواپیما شده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

تعداد دقیق مسافران و خدمه هواپیمای سقوط کرده اوکراینی مشخص شد

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هواپیمای ۷۳۷، ۱۲ و ۶ دقیقه صبح امروز فرودگاه امام را ترک کرده بود و دقیقا بعد از ۶ دقیقه پرواز بین شهریار و پرند دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

وی افزود: بر اساس گزارش دقیق تعداد ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه در این هواپیما بوده اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت بروز این سانحه سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی گفت: هنوز چیزی به صورت دقیق مشخص نیست و به محض به دست آمدن علت بروز این سانحه آن را اعلام خواهیم کرد.

جعفرزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود این هواپیما در منطقه مسکونی شاهد شهر سقوط کرده است، عنوان کرد: گفته می‌شود که این منطقه صباشهر بوده که بین شهریار و پرند است اما علت دقیق حادثه و اطلاعات بیشتر در ادامه اعلام خواهد شد.

جزئیات تماس خلبان بوئینگ ۷۳۷‌ اوکراینی با برج مهرآباد

حسن رضایی‌فر ‌در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه تیم بررسی سانحه و اینجانب در حال حاضر در سایت حادثه بوئینگ ۷۳۷ حضور داریم، اظهار داشت: ‌هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ‌پنج دقیقه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) حوالی شهریار و پرند، سقوط کرده است.

وی با بیان اینکه مسیر پرواز تهران-کیف بود، اضافه کرد: محل وقوع حادثه مسکونی نبوده است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی درباره ارتباط خلبان با برج مراقبت اظهار داشت: این پرواز از اپروچ فرودگاه امام خمینی (ره) خارج شده بود و وارد اپروچ مهرآباد شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خلبانی ارتباطی با برج مراقبت داشته و اعلام وضعیت اضطراری کرده است؟ بیان کرد: خلبان هیچ تماسی با اپروچ مهرآباد نداشته است.

رئیس کمیسیون بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی یادآور شد: همچنین خلبان این بوئینگ ۷۳۷ اعلام وضعیت اضطراری تا پیش از سقوط نداشته است.

اکثر مسافران هواپیمای اوکراینی، ایرانی بودند

رضا جعفرزاده اظهار کرد: هواپیمای بوئینگ مسیر پروازی تهران-کیف ۱۷۶ سرنشین و کرو پروازی داشته است.

وی تاکید کرد: اکثر مسافران این پرواز ایرانی و تعداد دیگری مسافر از ملیت‌های دیگر بوده اند.

وی ادامه داد: به محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

وی با بیان این‌که تعداد مسافران این هواپیما طبق گزارش اولیه ۱۷۰ نفر بوده است، افزود:‌ علت سقوط هواپیما در گزارش‌های بعدی به اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که در هواپیمای مذکور چه تعداد مسافر ایرانی بوده است، گفت:‌ فعلا نمی‌توانیم درباره ملیت مسافران این پرواز اظهارنظر کنیم.

Share