نوبخت با حضور در رشت خبرداد؛

سفر رئیس‌جمهور آذربایجان به رشت | آموزش و پرورش اولویت بودجه ای دولت است

نشست بررسی پروژه راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان در محل پروژه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در ادامه سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان گیلان، دکتر محمدباقر نوبخت با همراهی دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان و دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه احداث راه آهن رشت – کاسپین – انزلی بازدید کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

معاون رئیس جمهور به زودی رئیس جمهور کشور جمهوری آذربایجان به رشت سفر می کند تا مقدمات اتصال راه آهن رشت به آستارا را با سرعت بیشتری فراهم کنیم.

محمدباقر نوبخت در مراسم کلنگ زنی یک واحد آموزشی به نام خود در رشت، تعلیم و تربیت را زمینه رشد و تعالی انسان دانست و اظهار کرد: این مجتمع آموزشی با کمک خیرین احداث شده و دولت تنها همراهی کرده است.

وی آموزش و پرورش را اولویت بودجه ای دولت با منابع محدود دانست و افزود: اگر قرار است همین منابع محدود اثرگذاری بیشتری داشته باشد باید برای تعلیم و تربیت فرزندانمان هزینه کنیم.

معاون رئیس جمهور خیرین را دارای استغنای روحی دانست و یادآور شد: خیرین که احداث مدارس و واحدهای آموزشی پیامبرانه عمل می کنند و نسبت به نسل های آینده احساس وظیفه دارند. البته وظیفه دولت است که امکانات آموزشی و تربیتی را فراهم کند، اما متاسفانه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم و نیازمند مردم هستیم.

نوبخت در ادامه تکمیل راه آهن گیلان را مورد تاکید دولت قرار دارد و اضافه کرد: قطعه قزوین – رشت به بهره برداری رسیده و قطعه رشت – انزلی تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد و می توانیم شبکه ریلی کشور را به دریا برسانیم و بنادر و کشتی های گیلان کالاها را به کشورهای همسایه و سپس اروپا منتقل کنند.

وی اتصال راه آهن قزوین – رشت به بندرانزلی و بندر کاسپین را زمینه ساز آغاز تکمیل کیدور شمال – جنوب در آستارا دانست و خاطرنشان کرد: به زودی رئیس جمهور کشور جمهوری آذربایجان به رشت سفر می کند تا مقدمات اتصال راه آهن رشت به آستارا را با سرعت بیشتری فراهم کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به راه اندازی راه آهن آستارا – آستارا، عنوان کرد: راه آهن رشت – آستارا شبکه سراسری داخل کشور را تکمیل می کند، اما با اتصال به خط آستارا – آستارا، ایران تبدیل به مسیر ترانزیت محموله های صادراتی به شمال اروپا خواهد شد.

نوبخت از ایجاد ۲۶ هزار فرصت شغلی در گیلان تا پایان سال خبر داد و گفت: بیکاری و مشکلات معیشتی موجب کاهش ازدواج و فرزندآوری و در نهایت کاهش جمعیت جوان به ویژه در گیلان شده است لذا ایجاد اشتغال را با جدیت دنبال می کنیم تا جوانان نسبت به تشکیل خانواده و فرزندآوری راغب شوند و نسلی جوان و پویا داشته باشیم.

Share