معاون استاندار گیلان مطرح کرد؛

«سر به داران دیار میرزا» رونمایی شد | جنگ جدید اقتصادی در قالب آلوده نشان‌دادن تولیدات غذایی ایران

معاون استاندار گیلان با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، گفت: ترفند جدید دشمن آلوده نشان دادن تولیدات غذایی به وسیله قرص است تا تاثیر منفی بر بازار داخلی و خارجی محصولات ما بگذارد و برندهای معروف امکان عرضه محصول خودشان را نداشته باشند و صنعتشان فلج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد امروز(یکشنبه) در آیین رونمایی از کتاب شهدای کارمند استان گیلان تحت عنوان «سر به داران دیار میرزا» که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های ارزشی جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان جهت گردآوری و انتشار زندگینامه و وصایای شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز برای رفع مشکلات کشور به تفکر و سیره شهدا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس در اوج ایمان و اعتقاد و وطن‌پرستی بودند، تصریح کرد: شهدا علاوه بر ویژگی‌های بارز شخصیتی و تربیتی، در علوم و فنون و ورزش نیز سرآمد بودند، اما از همه تعلقات دنیوی گذشتند و با تمام وجود از اسلام و انقلاب و نظام دفاع کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، فرهنگ ایثار و شهادت را مصونیت‌بخش کشور و نظام دانست و افزود: طی چهل سال گذشته با همین فرهنگ از همه حیلهها و ترفندهای استکبار جهانی از جمله هشت‌سال جنگ تحمیلی عبور کردیم لذا باید زحمات و خدمات شهدا را برای جوانان و نوجوانان به تصویر بکشیم و مستند کنیم.

قاسم‌نژاد ادامه داد:‌ شهدا برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب جان خودشان را هدیه کردند، اما این واقعیت برای نسل امروز ملموس نیست و باید از طریق اقدامات فرهنگی همچون نشر کتاب به معرفی این اسوه‌ها به جامعه بپردازیم.

وی شهدا و دفاع مقدس را بخشی از هویت انقلابی جامعه دانست و گفت: شهدا با آن نگرش ژرف و عمیق برخاسته از تربیت دینی پا به میدان خطر گذاشتند و آگاهانه از کیان کشور و ملت دفاع کردند و امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، دفاع مقدس را دفاع از مرزهای فرهنگی و عقیدتی ایران دانست و تصریح کرد: نباید نسبت به شهدا حس ترحم و اندوه داشته باشیم، زیرا شهدا این مسیر را آزادانه و آگاهانه انتخاب کردند و زندگی جاودانه را برگزیدند و برای ما الگوی زیستن آفریدند؛ البته شهادت یک ظرفیت الهی است و شهدا این ظرفیت را کسب کردند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر پایگاه‌های فرهنگی و ارزشی ماست، عنوان کرد: اسلام دین کامل و مشکل‌گشای جامعه بشری است و لذا دشمن می‌خواهد باورهای دینی و ملی ما را هدف قرار دهد، اما تاریخ نشان داده هرگاه به دین و اعتقادات ملت تهاجم شده، تا آخرین نفس ایستادگی کردند.

قاسم‌نژاد، هشت سال دفاع مقدس را نمونه بارز مقاومت و ایستادگی ملت در برابر هجمه‌های دشمن دانست و اضافه کرد: فرهنگ ایثار و شهادت عامل پیروزی ما در مقابل استکبار جهانی است لذا دشمن می‌خواهد با تشکیک در فرهنگ و تمدن ما، فرهنگ غربی را جایگزین کند.

این مقام مسئول روحیه ایثار و مقاومت و وحدت و همگرایی را یادگار شهدا دانست و افزود: شهدا از همه اقشار و ادیان بودند و لذا امروز یک بار دیگر به وحدت و همگرایی دفاع مقدس نیازمندیم و اتحاد و انسجام سال‌های جنگ باید در جسم و جان ما حاکم شود، زیرا همین روحیه و تفکر عامل پیروزی است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال سلطه بر انقلاب و نظام ماست، گفت: دشمن در قالب جنگ فیزیکی و نظامی کاری از پیش نبرد و امروز به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای روی آورده و با کمک هم‌پیمانانش مانع از صادرات محصولات ایرانی می‌شود. ترفند جدید دشمن آلوده نشان دادن تولیدات غذایی به وسیله قرص است تا تاثیر منفی بر بازار داخلی و خارجی محصولات ما بگذارد و برندهای معروف امکان عرضه محصول خودشان را نداشته باشند و صنعتشان فلج شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان، ایجاد نارضایتی در مردم را یکی دیگر از توطئه‌های دشمن دانست که به منظور فروپاشی نظام از درون اجرا می‌شود و خاطرنشان کرد: مردم همه شرایط سخت را تحمل می‌کنند، اما نباید با ترویج ناکارآمدی و توهین و تفرقه در زمین دشمن بازی کنیم. امروز برای مقابله با استکبار جهانی باید در کنار هم باشیم و راه شهدا را فراموش نکنیم و با هدایت ولایت مسیر را طی کنیم.

قاسم‌نژاد، تمدن‌سازی اسلامی را ماموریت انقلاب در گام دوم دانست و یادآور شد: انقلاب اسلامی با جانفشانی شهدا صادر شده و فراتر از مرزها رفته لذا تمدن‌سازی اسلامی با تفرقه نمی‌شود.

محمدرضا بینش برهمند، مسئول جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان نیز، امنیت و آسایش کشور را مدیون شهدا دانست و گفت: اقتدار و سربلندی انقلاب و نظام از ایثار و جانفشانی شهدا و جانبازان و آزادگان و رزمندگان نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به مظلومیت شهدا، عنوان کرد: شهدا از بالاترین متاع خود که همانا هستی است در راه اسلام و انقلاب و نظام گذشتند و هیچ درخواستی جز حفظ این آرمان‌ها ندارند.

Share