جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانکها؛

سرانه اشتغال هر فرد در گیلان افزایش یابد | استقرار دبیرخانه اوراسیا در رشت در حد حرف است

نماینده مردم رشت گفت: سرانه اشتغال در گیلان کم است و باید میزان اعتبار سرانه اشتغال در خطه شمال کشور را به یک اندازه در نظر بگیرند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون اول رییس جمهور در استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه در جلسات قبلی مصوب شد که فرمت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ارائه شود گفت: این گزارش در پرتالی قرار بگیرد تا همگی میزان پیشرفت پروژه‌های ستاد مقاومتی را رصد کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه هنوز تکلیف ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود مشخص نشده است، افزود: با توجه به اینکه در مورد پسماند دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند و این سبب چندگانگی در کا شده و نمی‎گذارد که یک مدیریت واحد در اجرا داشته باشیم و بنده پیشنهاد می کنم برای حل این مشکل شرکت مادر تخصصی ایجاد شود.

وی بیان این مطلب که برای واگذاری ۲۳ پروژه تبصره ۱۹ هیچ اقدامی نشده است، اظهار داشت: استقرار دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در رشت در حد حرف است.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای زیرساخت های گردشگری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای تحقق این اعتبارات به صورت ملی می‌توان پیگیری کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم استان از بند الف تبصره ۱۸ میزان بانکها محدود است و همین سهم محدود هم به بانک‌های عامل استان تخصیص داده نمی‌شود.

وی با گله مندی از اعتبارات بخش صنعت گیلان یادآور شد: برای بخش صنعت استان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است، در حالی که ۲۰۹ پروژه بالای ۷۰ درصد نیاز به ۸۸۵ میلیارد تومان اعتبار دارد زیرا برای اشتغال زایی گیلان بسیار مفید خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد سرانه اشتغال هر فرد در استان گفت: متاسفانه سرانه اشتغال هر فرد در استان ۷۰ میلیون تومان تعیین شده اما برای استان‌های همجوار ۲۰۰ میلیون تومان بیان شده و در سال ۹۹ سرانه استان گیلان را به ۲۰۰ میلیون می‌رسانیم اما قطعا استانهای همجوار نیز به ۴۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که باز هم گیلان عقب است.

وی ادامه داد: سرانه اشتغال در گیلان کم است و باید میزان اعتبار سرانه اشتغال در خطه شمال کشور را به یک اندازه در نظر بگیرند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه اظهارات خود گفت: میراث فرهنگی و گردشگری با یکی و دو بانک هیچ قراردادی ندارند و پذیرش طرح نمی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد گیلان با ۱۴۰۰ نیرو اما با حداقل ظرفیت به صورت کارمزدی کار می کند، افزود: به علت نبود مواد اولیه و نداشتن سرمایه در گردش نمی توانند سفارش مشتریان داخلی را تامین کند، تقاضا دارم تا برای این شرکت تسهیلاتی با تقسیط پنج ساله و با حذف بهره های مرکب در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف واحدهای امیر منصور آریا تاکید کرد و گفت: آهن، فولاد، داماش و ایمن ترابر در گروه امیر منصور تا چه زمانی می‌خواهد به این روش ادامه پیدا کند. راه حل آن تزریق سرمایه جدید از سوی گروه های مالی یا فروش به سرمایه گذاران توانمند بومی است. همچنین شرکت پوپلین، واحد مرغ کیسم آستانه اشرفیه و ایحا گستر شمال باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش دیارمیرزا، جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه واحدهای تحت تملک بانکها موضوع مهمی است، گفت: ۹۰ واحد تولیدی و خدماتی تحت تملک بانکها است. قبلا اختیار واگذاری به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار استان‌ها بود که این اختیار از استان‌ها گرفته شد و به جای آن باید به صورت نقدی به صاحبان قبلی یا سرمایه گذاران جدید واگذار شود که این شرط عملا غیر قابل انجام است و سبب تداوم بانکداری می شود، تقاضا دارم تا به صورت قبل یعنی اجاره به شرط تملیک واگذاری‌ها انجام گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مورد سپرده‌های مردم در نزد بانک‌ها گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان مردم سپرده گذاری نزد بانکها دارند که ۲۵ هزار میلیارد تومان آن را بانکها برای تسهیلات به مردم پرداخت کردند و بیش از ۵ هزار میلیارد نزد بانکها مانده و برای خود سرمایه درست کردند که هیچ نظارتی نیست. تقاضا دارم در مورد این مسئله نظارت بیشتر صورت گیرد و ۵ هزار میلیارد تومان نزد بانکها به صورت وام به مردم واگذار شود.

Share