در نشست مشترک کمیسیون‌ «توسعه و عمران» و «برنامه، بودجه و حقوقی» شورا مطرح شد:

ساختار بودجه شهرداری حال و روز خوبی ندارد | بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت واقعی نوشته شود

احمد رمضانپور گفت: من دوستان را نمی گویم اما این انتقاد بر من وارد است که وقت نمی گذارم و به حاکمیت هم وارد است که کار در شورا را شغل محسوب نمی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در بررسی چند لایحه در نشست مشترک کمیسیونهای “توسعه و عمران” و “برنامه، بودجه و حقوقی” شورا بار دیگر بر دقت نظر در بودجه نویسی سال۹۹ شهرداری رشت و نظارت بیشتر شورای اسلامی شهر بر مفاد بودجه تاکید گردید.

در این نشست پورشعبانعلی مدیر املاک شهرداری رشت در ارتباط با موضوع زمین مورد اختلاف شهرداری رشت با مرزبانی استان گیلان در جاده تهران توضیحات مفصل ارائه کرد.

در ارتباط با این لایحه هم پس از بحث و بررسی کارشناسی و توضیحات حجت جذب مبنی بر برگزاری جلسه ای با ریاست دادگستری استان گیلان در آینده نزدیک، مقرر شد این لایحه پس از برگزاری نشست کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با رئیس کل دادگستری گیلان، مورد بحث و بررسی مجدد و بیشتر قرار گیرد.

همچنین میمنت سیاوش مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت در ارتباط با لایحه کسری بودجه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری برای چندمین بار در جلسات مختلف توضیح داد.

وی گفت: برای جبران این کسری از هفت کد دیگر شامل خصوصی سازی اتوبوسرانی، خط ویژه دوچرخه، پروژه های بازآفرینی، ارائه خدمات عمرانی، رصدخانه، ساخت زمینهای ورزشی و سرویسهای بهداشتی برداشتیم تا کار حفظ و نگهداری فضای سبز به انجام برسد.

در ارتباط با این لایحه هم پس از بحث و بررسی و استماع نظر مشاوران مقرر شد تا آنالیز کامل از موارد هزینه کرد در زمینه حفظ و نگهداری فضای سبز به کمیسیونها ارائه شود.

دو لایحه بررسی شده، سبب گردید تا دوباره در این جلسه موضوع ضعف ساختاری بودجه نویسی به وسیله اعضای شورا پیش کشیده شود.

حجت جذب تاکید کرد: بودجه ای که نوشته می شود به دلیل نظارت کم اثر شورا، خوب اجرا نمی شود و عملاً محقق نمی گردد.

وی خاطرنشان نمود: باید هر بخش از شهرداری در زمینه تحقق نیافتن بودجه پاسخگو باشد، اگر قرار است بودجه ای نوشته شود که محقق نمی گردد، چرا این اعداد و ارقام لحاظ می شوند.

جذب گفت: ما باید برای سال ۱۳۹۹ بودجه واقعی بنویسیم و نظارت دقیق هم داشته باشیم تا به طور کامل محقق گردد، هر کس نتواند در زمینه تحقق بودجه گام بردارد قطعاً باید پاسخگو باشد.

فرهام زاهد هم گفت: در دو سال گذشته ما از اختیارات مناطق کاسته ایم که این موضوع رغبت و انگیزه مناطق را در زمینه تلاش برای تحقق بودجه کم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ واقعی نبوده و با حباب تدوین شده است، گفت: همچنین اراده ای در بخشهای مختلف شهرداری برای وصول مطالبات در مناطق وجود ندارد.

زاهد با اشاره به اینکه شورا هم دچار روزمرّگی شده گفت: کلاً باید این ساختار تغییر کند تا از نظر بودجه و درآمد شهرداری به رشد و پیشرفت برسد.

وی با اشاره به اینکه همه ما به خوبی مشکلات بودجه ای را همه لیست می کنیم اما به نظر من از یکجا باید اقدام عملی هم صورت بگیرد، گفت: حل مسئله از همینجا -شورا- باید دنبال گیری شده و شروع شود.

احمد رمضانپور نیز گفت: من دوستان را نمی گویم اما این انتقاد بر من وارد است که وقت نمی گذارم و به حاکمیت هم وارد است که کار در شورا را شغل محسوب نمی کنند.

وی گفت: ساختار بودجه شهرداری حال و روز خوبی ندارد و بهتر بگویم بیمار است. قطعاً پرسنل خدمتگزار شهرداری این وضعیت را نمی خواهند.

رمضانپور با اشاره به اینکه یک محیط صمیمی باید ایجاد کرد تا همه دلگرم به کار شوند و شورا هم نظارت کند تا مشکلات رفع گردد.

همچنین پس از بحث در باره بودجه، در این نشست لایحه کمک به حسین فرهی با توضیحات یزدانی مصوب شد و با توضیحات یزدانی، با ۵۰ درصد لایحه کمک به بهنام تیماسی راننده پایه یک شهرداری موافقت گردید و مقرر شد برای دریافت وام کم بهره وی نیز اقدام گردد.

در پایان جلسه دو بند ۸ و ۱۰ جایزه تشویقی ساخت و ساز در شهر رشت، پس از بحث و بررسی کارشناسی به تصویب دو کمیسیون”برنانه، بودجه و حقوقی” و “توسعه و عمران” رسید.

Share