هفته بیستم رقابت‌های لیگ یک؛

زور داماش و ملوان به یکدیگر نرسید | تقسیم امتیاز در روز بارانی رشت

دو تیم داماش گیلان و ملوان انزلی با تساوی بدون گل در دربی گیلان به کار خود در هفته بیستم رقابت‌های لیگ یک خاتمه دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دو تیم فوتبال داماش گیلان و ملوان انزلی در هفته بیستم رقابت‌های لیگ یک از ساعت ۱۴ در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف یکدیگر رفتند.

داور وسط: کوپال ناظمی

کمک اول: عبدالعلی شکرگزار

کمک دوم: محمدرضا فتحی

داور چهارم: ابوالفضل حسینی

ناظر داوری: علی‌نقی مصطفی‌نژاد

ترکیب تیم فوتبال داماش گیلان:

ایمان صادقی، محمد مختاری، سینا شاه‌عباسی، آزاد جعفرزاده، محمد رستمی، آرمین منفرددوست، میلاد صفایی، مهدی نظر محمد پناه، میعاد یزدانی، سعید طالبی و سعید باقرپسند.

سرمربی: مازیار ربیعی‌فر

ترکیب تیم فوتبال ملوان انزلی:

مبین عشایر، حافظ یعقوبی، محمدرضا محرمی، محمد حسین‌پور، میثم شاهمکوندزاده، مهدی هاشمی‌نژاد، مهیار زحمتکش، مقداد اکبرخواه، رضا درویشی، سیامک کوروشی و پرهام صیادبرهانی.

سرمربی: محمد احمدزاده

قدمت دربی گیلان زمین به نیم‌قرن پیش بازمی‌گردد؛ نبرد تیم‌های رشتی داماش و سپیدرود مقابل تیم‌های انزلیچی به‌ویژه ملوان همواره از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار بوده است، کری خوانی هواداران دو تیم از هفته‌ها پیش از آغاز این دیدار سنتی که چند صباحی است به الگیلانو ملقب شده شروع می‌شود و در روز بازی به اوج می‌رسد.

حساسیت این بازی بدان حد است که هواداران فوتبال رشت و انزلی حاضر هستند تیمشان یک لیگ پایین‌تر سقوط کند ولی در پایان فصل بالاتر از رقیب سنتی در جدول قرار بگیرد!

دو تیم در دربی رفت با شرایطی ویژه به مصاف یکدیگر رفتند، ملوان با مدیریت و سرمربی غیربومی خود در شرایطی بحران قرار داشت و در سوی مقابل داماش شرایطی ایده‌آل را سپری می‌کرد؛ نتیجه تساوی دربی رفت در انزلی نشان داد که وضعیت دو تیم در جدول تأثیری در بازی مستقیمشان ندارد و دربی شرایط خاص خود را دارد!

نه داماش میزبان که در رده نهم جدول ایستاده خود را از پیش برنده می‌داند و نه ملوان رده شانزدهمی دست‌هایش را پیش از آغاز مسابقه به نشانه تسلیم بالا آورده است؛ این دیدار سه امتیاز بیشتر ندارد؛ سه امتیازی که به‌اندازه امتیاز تمامی دیدارهای لیگ برای هواداران متعصب ملوان و داماش ارزشمند است!

نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه دوم بازی رقم خورد، حرکت انتحاری جعفرزاده و ارسال عرضی این بازیکن که خط دروازه ملوانان را درنوردیده و هدر رفت.

شدت حملات داماش ادامه‌دار بوده و این تیم در دقیقه ۱۳ مسابقه می‌توانست به گل برسد، ارسال کات بک طالبی با مهار ناقص محمدپناه موقعیتی ایده‌آل را از تیم میزبان هدر داد.

ملوان در دقیقه ۱۶ مسابقه نخستین موقعیت جدی میهمان را خلق کرد، ارسال وینگر قوهای سپید با چرخش سر اکبرخواه مواجه شده و صادقی بدون دردسر توپ را مهار کرد.

نخستین کرنر مسابقه در دقیقه ۲۱ برای ملوانان به دست آمد، ارسال حسین‌پور با واکنش صادقی مواجه شده و ثمری برای ملوان نداشت.

مهم‌ترین موقعیت مسابقه در دقیقه ۲۸ خلق شد، پرتاب کنعان طاهرنژاد با چرخش سر رستمی به جعفرزاده رسیده و شوت سهمگین این بازیکن را عشایر به کرنر فرستاد؛ داماشی‌ها در ادامه از کرنر نیز طرفی نبستند.

بازی در این دقایق یک گله دنبال می‌شود، ارسال پشت مدافعین محمدپناه با اشتباه یعقوبی به یزدانی رسیده و با ضربه چیپ میعاد به دیرک افقی دروازه اصابت کرده و چرخش سر طالبی در ادامه نیز توسط مدافعین ملوان در دقیقه ۳۲ به کرنر فرستاده شد.

ملوانان در دقیقه ۳۵ مسابقه خودی نشان داده و از زیر فشار حملات داماش خارج شدند، ارسال حسین‌پور در آستانه دروازه با واکنش صادقی مهار شد؛ ملوانان در ادامه نیز نتوانستند از توپ سوم به گل برسند.

شوت سرکش محمدپناه در دومین دقیقه از وقت‌های اضافی با اختلافی اندک به بیرون رفت تا دیدار دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

دو تیم نیمه دوم را بدون تغییر در ترکیب خود آغاز کردند، بازی محتاطانه ملوان و داماش در نیمه دوم باعث شد هواداران بازی سردی در دقایق ابتدایی مسابقه شاهد باشند.

نخستین موقعیت جدی دو تیم در نیمه دوم در دقیقه ۵۴ رقم خورد، سانتر صفایی با چرخش سر طالبی توسط گلر ملوان مهار شد تا بازی همچنان با تساوی بدون گل دنبال شود.

برخورد حافظ یعقوبی و مبین عشایر در دقیقه ۵۵ باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود، پس از مداوای مدافع ملوان بازی از سر گرفته شد.

ملوانان برای خلق نخستین موقعیتشان در نیمه دوم تا دقیقه ۶۵ منتظر ماندند، حرکت فردی درویشی یک ضربه ایستگاهی نصیب ملوانان کرده و ضربه حسین‌پور با اختلاف به بیرون رفت.

موقعیت ملوانان دو دقیقه بعد پاسخ داده شد، حرکت انفرادی سعید طالبی و پاس کات بک این بازیکن با شوت سهمگین صفایی با اختلاف به بیرون رفت تا دو تیم همچنان با تساوی بدون گل بازی را ادامه دهند.

میعاد یزدانی در نخستین دقیقه از وقت‌های اضافی با شوتی سهمگین دروازه ملوانان را هدف قرار‌داده و ضربه این بازیکن بافاصله اندک به بیرون رفت.

دو تیم داماش گیلان و ملوان انزلی با تساوی بدون گل در دربی گیلان به کار خود در هفته بیستم رقابت‌های لیگ یک خاتمه دادند.

در حاشیه:

* مازیار ربیعی‌فر و اعضای کادر فنی داماش گیلان پیش از آغاز دیدار به سمت نیمکت ملوانان رفته و به محمد احمدزاده و نیمکت نشینان ملوان خوش‌آمد گفتند.

* حدود هفت هزار تن از دیدار دو تیم استقبال کرده‌اند؛ کمتر از هزار تن از این تعداد را هواداران ملوانی تشکیل می‌دهد.

* سینا شاه‌عباسی به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج‌شده و کنعان طاهر نژاد در دقیقه ۱۰ جایگزین وی شد؛ شاه‌عباسی با آمبولانس روانه بیمارستان شده و تحت مداوا قرار گرفت.

* داور در نیمه نخست سه دقیقه  در نیمه دوم هفت دقیقه وقت اضافی اعلام کرد.

* در بین دونیمه از حسین اختیاری، کاپیتان تیم ملی فوتبال ملی ناشنوایان کشورمان توسط هیئت فوتبال استان گیلان، باشگاه داماش گیلان و هیئت ناشنوایان گیلان تجلیل به عمل آمد، اختیاری چهار دوره قهرمانی فوتبال ناشنوایان آسیا و نایب‌قهرمانی فوتبال ناشنوایان جهان را در کارنامه ورزشی خود داشته و از مستطیل سبز خداحافظی کرد.

Share