رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش خبر داد:

رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در تالش

عارف شادکام، رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش اظهار داشت: یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در شهرستان تالش پس از تیمار رها سازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب در شهرستان تالش پس از تیمار رها سازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش با اعلام این خبر گفت: یک بهله عقاب صحرایی و یک دارکوب که به دلیل آسیب های سطحی از ناحیه بال توانایی پرواز خود را از دست داده بود و توسط دوستداران محیط زیست به اداره محیط زیست تالش تحویل داده شده بود پس از دو روز تیمار و تغذیه و بهبود شرایط زیستی در منطقه حفاظت شده لیسار رها سازی شد.

عارف شادکام در این خصوص گفت: هیچ شخص حقیقی و یا حقوقی و موسسه ای بدون اخذ مجوز از این اداره کل اجازه تحویل ویانگهداری گونه های جانوری وحشی را ندارد.

وی به همین منظور از مردم و دوستداران محیط زیست خواست که در صورت مواجهه با گونه های حیات وحش مصدوم و یا گرفتار به هر دلیلی این حیوانات را صرفا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل نمایند.

شادکام درادامه افزود: با توجه به آمار بالای حیات وحش آسیب دیده که به ادارت تحویل داده می شود, ضرورت داشتن یک مرکز مجهز بازپروری حیات وحش کاملا احساس میشود که نه تنها در تیمار و درمان حیوانات آسیب دیده و بازگشت آنها به طبیعت موثر است که می تواند زمینه آموزش و تحقیقات علمی در این خصوص را فراهم کند.

Share